Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Postorder Tyskland

Produkter
(logga in för att koppla)

bumerang

Avslutat medlemskap
Är det någon som testat att köpa kamera på postorder från www.ny-camera.net i Tyskland?
Jag har fått tips om dem och upptäckte då att man kan tjäna en hel del, till stor del på grund av att den tyska momsen är lägre än den svenska, men antagligen också för att de verkar ha rätt stor volym.
Det skulle kännas tryggt med någon som testat att leverans och kvalitet var OK. Garanti är inget problem eftersom jag fastnat för en Nikon vilket ju innebär att garantin gäller över hela världen. NY-Camera ger dessutom själva 2 års garanti vilket är mer än man får om man köper kameran som företagare i Sverige.
Det är självklart en fördel att köpa av "en riktig person över disk" när det gäller dyr utrustning som man vill ska fungera bra. Men i mitt fall rör det sig om ca 1500 kr skillnad för en kamera som kostar 9000 kr i Sverige och det är ändå en del pengar ....
 
För mig har det aldrig varit aktuellt att köpa via postorder utomlands. Men det har diskuterats mycket här. Sök i forumen på "postorder", "nycamera" osv. Du får många träffar, jag fick det.
 
Jag har handlat från ac-foto.de och det gick bra. Deras engelska kan vara lite knagglig ibland men de begriper vad man menar. Oftast...
 
jo

Jag köpte min canon där. Det funkade riktigt bra. Det ända problem som jag hade var när jag skulle hämta kameran och det va nytt det där med euro och det va krongligt för de små liven i kiosken att räkna om mellan valutorna. =)
 
Handlade objektiv, blixt och telekonverter från ny-camera för ett tag sedan. Fick ett vänligt bemötande via e-post från personalen. Leverensen var dock rätt lång (ca 3 veckor pga av att teleobjektivet inte fanns på lager) och blixten (canon 420ex) levererades bara med en tysk manual.

Jag tror att jag kommer att handla prylar därifrån i framtiden!

mvh,

Nic
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.