ANNONS
Annons

portabla studioblixtar

Produkter
(logga in för att koppla)

pete_samsonite

Avslutat medlemskap
om jag vill ha ett paket med två blixtar med paraply och som fungerar både inne och ute billigt vad skall jag köpa. har tänkt använda detta mycket då vill jag inte ha något plastigt skit men jag vill ändå komma undan billigt. vill inte betala 10 000 tals kronor bara för en generator eller liknande vill komma under 10 000 för allt. går detta och isåfall vad ska man köpa?

Utan att låta skeptiskt så tror jag det blir svårt.

Eventuellt begagnat på ebay, men det finns ju alltid en risk i det.

Hade du varit nöjd med en lampa så tror jag du hade klarat det med din budget.

Har du kollat ut ngt förslag själv?

utan att låta skeptiskt så tror jag det blir svårt.

Eventuellt begagnat på ebay, men det finns ju alltid en risk i det.

Hade du varit nöjd med en lampa så tror jag du hade klarat det med din budget.

Har du kollat ut ngt förslag själv?

jag har kollat lite på bh photo och även på alienbees.com men det jag undrar är också behöver man bara batteri eller både batteri och generator?

jag tar med mig mina vanliga stuido blixtar ut.
Har sedan ett bilbatteri och en transfomator som omvanldar 12v till 220. Dock med rak sinurkurva..

Kan få ut mellan 300-500 exponeringar innan batteriet måste laddas.
Fungerar toppen..

kör strobist style! använd dina vanliga kamera blixtar. jag kör med två st 430ex till min 40D. och synkar dem med elinchrom skyports.

Jag har följande:
•1 sändare och 2 mottagare.
(Elinchrom universal skyports) ca 2000kr.

•2st blixtstativ (elinchrom (ett paket med stativ huvud och paraply och ett med stativ huvud och liten softbox). summa: ca 2500kr

•2st speedlights 430EX med 2700 mAh batterier. ca 4500

•småkablar och adaptrar då 430 inte har pc-port. ca 1000kr

summa: 10 000kr

sen kan du ju komma iväg mycket billigare om du väljer tex billigare blixtar från 3:e-part och billigare stativ från tex kaffebrus. även blixt triggarna kan köpas billigare, för ca 600 från du en sändare och 2 mottager från kina. hade själv sådana tidigare men vill ha något jag kunna lita på till 100%.

men där har du ett kitt som är extremt portabelt och helt trådlöst. fast studioblixtarna har ju sin fördel med styrkan så...

kolla strobist.com för en blogg om just att använda sina kamerablixtar trådlöst.

ha de bra!

/Fabricio
www.gaticaphoto.se

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto