ANNONS
Annons

Porrskandal i gympasalen

Produkter
(logga in för att koppla)
Utvecklingen inom tv är ju densamma.
Big brother, robinson, pardise hotel osv.
Bara skräp och folk slukar det och medger lite skamset att dom tittar på dyngan
Och kvällspressen rapporterar glatt dagen efter vad såpakändisarna gjorde på fyllefesten igår.
Dokusåpastjärnorna är ju riktigt tacksamma för kvällspressen.
Minns RobinsonRobban när han "iscensatte" en våldtäkt så han kunde kliva i och rädda den stackars flickan och på så sätt rädda sin dalande stjärnstatus..

Jag tror hoppet är ute för mänskligheten...:-(
 
Niclasfoto skrev:
Varfør finns inget kvalitetsnyhetsmagasin som tæcker Sverige & Værlden en gång i veckan?
Egna fotografer och egna reportage..
Læsare/køpare som kræver lite mer lær det ju finnas gott om..

Jag har nyligen sett en reklamblaffa någonstans för en svensk veckotidning som verkar ha någon sån ambition. Typ en svensk Time eller Newsweek. Sen om den lever upp till hajpen, det vet jag inget om...
 
Å vem köper Aftonbladet??? Vem orkar ens lägga energi på att bry sej? Sån patetisk fånig tidning kan väl inte vara det minsta intressant bland folk här på forumet eller?
 
Har inte köpt kvällstidning på åratal, löpsedlarna och kändisskvallret är närmast förolämpningar mot tänkande människor.

Nu ljög jag förresten, jag köpte Expressen ett tag, på torsdagar, fast då behöll jag bara TV-bilagan och slängde tidningen på väg ut från butiken. :)
 
Re: Mitt svar....

The Champ skrev:
Jag har på ca 5 år inte köpt ett nummer av Expressen eller Aftonbladet och tänker så inte göra så länge dom hellre talar om att Carola(eller någon annan såkallad kändis) bytt strumpor än går tillbaks till att vara kvällstidningar och syssla med nyheter istället för som nu skvaller skvaller och lösa rykten.

Exakt. Samma här, har inte köpt skiten på 5-10 år. Det är det ända som hjälper i längden. Eloge till de butiker och bibliotek som, trots att de blir belackade i nämnda blaskor, vågar ta avstånd genom att inte hänga upp löpen.
 
Jag köper Aftonbladet!
På onsdagar eller torsdagar, vill säga. Då lägger jag genast ur den rosa sportdelen redan i affären sen går jag till kassan och betalar hela rasket inkl tv tidning och sen går jag hem. TV tidningen brukar bli lite läst, men den andra kanligga några dagar innan jag gör korsordet i den eller nåt. För att läsa den går ju inte. Har nämligen aldrig varit intresserad av den skvallerjournalistik som den kolorerade tabloiden förr hade som kännetecken.
Det är tur vi har några seriösa nyhetsredaktioner kvar på tv.
 
- Ge korrekta nyheter.
- Var generös med bemötanden.
- Respektera den personliga integriteten.
- Var varsam med bilder.
- Hör båda sidor.
- Var försiktig med namn.

Ovan uppmaningar skriver journalistförbundet på sina block som man får i deras välkomstpaket när man blir medlem, som min sambo blivit. Uppmaningarna är i sin tur hämtade ur "Spelregler för Radio, Press och TV".

Har kvällspressen ens hört talas om detta..?

/Jens

PS. Heja Mikael Persbrandt! DS.
 
Jag håller med klagokören, jäkla skittidningar är vad det är. Men man blir lite rädd när man ser att tidningar som ses som seriösa också gör grova övertramp och skriver i många fall helt felaktiga saker. Skillnaden är kanske att det är mer seriöst framfört så att man sväljer det ändå.

Ändå är jag inte motståndare till dessa tidningar, länge leve pressfriheten.
 
Man är väl inte motståndare till pressfriheten bara för att man tycker att Aftonbladet och Expressen skriver skit och därmed inte vill köpa tidningarna?

/Jens
 
Aftonbladet och Expressen ska jag köpa.......









en vacker dag när det slutat med skräpet
och börjar visa lite seriositet.
I nuläget känner jag mig förolämpad av deras journalistik.
 
Svenska Dagbladet, det är väl den enda tidningen i Sverige som är bra enligt mig. Göteborgs Posten där jag bor är aldelles för lokal, vilket de också kämpar för att vara, är bra för annonser men nyheterna är oftast så lokala att det blir trist. Jag har Svenska Dagbladet på söndagar, och några special tidningar för intressen 1 gång i veckan/månaden som jag gillar. Aftonbladet köper jag aldrig, möjligen om man ska åka tåg långt osv. och man inte hittar nåt annat..

Men jag är så extremt trött på alla saker de slänger ur sig i kvällspressen utan att gå nå´t ljupare inpå, och alla spektakulära saker som "Pappa körde över sin 2åring i texas, anhöriga rasar" och man ska sitta och tänka vilka dårar det finns och hur kan man göra så, vad har jag lärt mig av att läsa en sån artikel på 2 sidor och förfasa mig över det, inget, man blir ju bara negativ och ledsen.... Jag är övertygad om att kvällstidningarna fördummar folk radikalt..

/Magnus
 
I somras skulle jag åka hem från Stockholm till Malmö. Eftersom jag hunnit bli över 26 (SAS åldersgräns för att flyga nästan gratis) fick jag ta tåget. Allt var fullt. Det enda som fanns var en sån där biljett där man inte får en sittplats. Och sådana kan man bara köpa på mjölktågen, dvs de här gamla InterCity-tågen. Dessa behagar att ta nästan 6 timmar för att ta sig till Malmö.

Om man då är lite rutinerad vet man att bistron är det överlägset bästa sället på de här tågen. Men det gäller att sticka dit på direkten, för sen blir det omöjligt att få plats där. Men eftersom tåget startade i Stockholm var det lugnt.

Med mig hade jag bara dagens Aftonblad (med söndagsbilaga) och massa godis. Hursomhelst. Jag satt helt stilla på exakt samma ställe och läste den där jävla tidningen framlänges och baklänges tills jag var i Lund. Då gick jag och pissade och sen hoppade jag av i Malmö.

Det var en jävligt trist resa, med andra ord.

Då rekommenderar jag hellre en resa med X2000, där man numera kan koppla upp sig på internet om man har trådlöst nätverkskort i sin laptop. Funkar finfint! Helt plötsligt kan man göra något vettigt (eller spela poker!) på resan. Det går framåt, även för gamla SJ.

(Nu blev det nog lite off-topic. Ursäkta!)

/Jens
 
Är det någon som funderat på vilka bilder som används till olika artiklar? När en journalist hittat något "avslöjande" om en känd person så illustreras det påfallande ofta med en inte alltför smickrande bild. Det händer dessutom ofta att man använder en bild från ett annat tillfälle utan att nämna det.
Detta är ju ytterst försåtligt och utnyttjar detta att "en bild ljuger inte". Jag vill påstå att en bild visst ljuger när den används på fel sätt och att detta görs medvetet - dagligen och av de flesta tidningar. Det är säkert ett effektivt sätt då läsarna oftast okritiskt tar emot bilder.
En i mitt tycke intressant fråga är relationen mellan tidningen och fotografen. Borde inte fotografen bli !#¤#W% när en bild, lösryckt ur sitt sammanhang, blir "dokumentation" till något helt annat än avsett. Men vad jag förstår så äger tidningen bilden och rätten att använda den i sitt eget syfte och hur som helst.
Egentligen borde det alltid framgå när en bild togs och vid vilket tillfälle! Fotografen borde också ha ett inflytande över bilden så att den inte blir uppenbart missbrukad. Fotografens namn ska ju anges och därmed blir fotografen på sätt och viss delaktig i en artikel som han kanske inte inte ens känner till.
Jag tror att en journalist skulle reagera i motsvarande situation om ett citat ur hans artikel används "fel", borde det inte vara likadant med en fotografs bilder? Fast fotografen liksom den enskilde individen har ju inte det maktmedel som journalisten fått i sin hand - pennan.
Jag ser väldigt lite debatt om bildmissbruket i pressen! Det är kanske dags för en reaktion!
 
Upprörd

Jag blev också jävligt upprörd när jag läste Aftonbladet. Inte över rubrikval eller om vad som är att betrakta som nakenmodell eller inte.

Utan det faktum att lärare på en kommunal skola, med rektor i spetsen, upplåter sina lokaler till kommersiella sexistiska krafter. Snacka om att be barn helt fel signaler.

Vi har skolplikt, ett slags lära för livet fram tills dess vi själva, något så när, kan lägga egna värderingar på vår tillvaro och livet.

Tills dess så är de självklart att ungarnas arbetsmiljö ska vara så fri från "yttre påverkan" som det bara går.

Det finns ingen som helst anledning till att våra ungar ska behöva riskera att dela omklädningsrum med strippor på sin arbetsplats.

Det skulle inte accepteras någon annan stans.
 
Jag skulle tro att kommunala och statliga lokaler hyrs ut till rätt många tveksamma aktiviteter, det är nog vanligare än man tror. Möteslokaler för nazister t.ex. Dom försöker väl dryga ut skattepengarna. Den som hyr uppger kanske inte ärligt vad de ska ha lokalen till heller.

OBS. Det var inte ett försvar av det hela, bara en fundering.
 
Tidningar som tar upp regisserade pseudohändelser på löpsedlarna skall inte köpas av någon.
Alltså förndringsunderhållningens tragiska frontfigurers olika tillkortakommanden: "Robinson-Kalle (?), "Farmen-Tekla", "Big-brother-Blinda" "Naken-Kuno" och deras sexliv, svimningar, giftermål, haemorrojder, årsinkomster eller vad det nu är.

Alternativt skall de som köper tidningen på sådana löptexter tas om hand och erbjudas terapi och ett eget liv.
Us
 
Anders Östberg skrev:
Jag skulle tro att kommunala och statliga lokaler hyrs ut till rätt många tveksamma aktiviteter, det är nog vanligare än man tror. Möteslokaler för nazister t.ex. Dom försöker väl dryga ut skattepengarna. Den som hyr uppger kanske inte ärligt vad de ska ha lokalen till heller.

OBS. Det var inte ett försvar av det hela, bara en fundering.


Naturligtvis så har du helt rätt, vilket gör det hela ännu mer tragiskt. Men eftersom rektorn (som tog beslutet) har betämt att läraren (som fick förfrågan) ska tas ut tjänst i väntan på utredning, så måste väl någon form av formellt fel begåtts. Hoppas det i alla fall.

Kidsen måste få andas så ren luft som möjligt.
 
Varför att bli upprörd av AB och Expressens artiklar?! Sluta läsa dem om man tycker att de är skit! :) Det är inte svårare än så. Jag har inte köpt någon av dem på 10 år och mår inte sämre av det.:-D Jag prenumererar på DN och tycker att den uppfyller mina nyhetsbehov. I alla fall i tryckt form.
 
Re: Upprörd

ulfboo skrev:
Utan det faktum att lärare på en kommunal skola, med rektor i spetsen, upplåter sina lokaler till kommersiella sexistiska krafter.

"Komersiella sexistiska krafter" aaahhhh!

Fabulös formulering Ulf.

Att plåta tjejer med sexigt stuk på bilderna varken är eller har varit fel. Fullkomligt naturligt och välkommet. Inte konstigare att hyra ut en lokal till en tjejfotograf än att att hyra ut den till en sportfotograf. Som någon skrev, det enda felet som möjligen har begåtts här är att det blev en dubbelbokning....

Om man hycklar och försöker göra detta naturliga till något fult och tabubelagt blir det bara än mer spännande och intressant.

Nej fram för mer av den här varan, som tex länsmusset i Jönköping som har haft en både lång, välbesökt och uppskattad utställning om - just det SEX!
 
Stopp, sluta.

Det har ingenting med moral att göra. Självklart så är sex och naket ingenting tabubelagt. Och att plåta tjejer med sexigt stuk är eller har aldrig varit fel.

Det handlar bara om att göra saker på fel plats.

Och handen på hjärtat, tror du att läraren blev avstängd för att han/hon hade gjort en dubbelbokning?

En sak till, liknelsen med sexutställningen på Länsmuseet i Jönköping kanske inte är den bästa.

Jag menar, du väljer ju själv om du vill gå dit. Och skolungar har inte obligatorisk närvaruplikt...
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.