Fredrik H skrev:
Nej du för då är vi inne på något annat som jag också brukar försöka stävja nämligen vägrenskörning.
Hur kul är det som sagt att köra i vägkanten på kvällar och nätter när man inte har en aning om vad som kan dyka upp.
Idag verkar det ju vara ett krav bland många bilister att jag skall flytta på mig även om det är dagsljus och världens längsta raksträcka utan möte.
Var tog dom gamla hederliga omkörningarna med blinkers och filbyte vägen ?
När jag tog körkort så fick jag lära mig att det var jag som skulle byta fil vid en omkörning inte bilen framför, men det verkar inte gälla längre.
Håller sedan med Sven om detta med att ligga nära, jag håller alltid ett avstånd till framförvarande bil som är (oftast) flera gånger mer än det "normala" idag, detta gör att de flesta uppfattar det som att jag kör saktare än genomsnittet och därför tvingas att köra om mig för att sedan lägga sig i kofångaren på bilen framför och ligga där.
Man ska ju inte önska andra människor olycka , men en olycka som jag skulle vilja att andra människor skulle få uppleva (utan skador) är just att bli påkörd eller att köra på någon bakifrån.
Jag har själv suttit i en bil där bromsarna gick sönder ca 100m innan ett rödljus efter att ha sväng av en motorväg, för att sedan krascha in i de tre bilar som stod still, inte så kul att inse att man inte hinner bromsa när bilarna komer närmare och närmare.