Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Polfilter
- Trådstartare gtallan
- Start datum
joroka
Aktiv medlem
Nja..
Skaffade mig ett sånt medan jag fotade diabild med min Minolta med vidvinkel som också hade roterande lins.
Jag brukade slå om till manuell focus och hålla fast linsen, ställa in polfiltret och sedan ta bilden.
Polfiltret är obetydligt använt kan jag berätta Jag tyckte det blev för krångligt, men det är min åsikt. Låna ett filter och pröva, det är mitt råd!
Mvh Johan
Skaffade mig ett sånt medan jag fotade diabild med min Minolta med vidvinkel som också hade roterande lins.
Jag brukade slå om till manuell focus och hålla fast linsen, ställa in polfiltret och sedan ta bilden.
Polfiltret är obetydligt använt kan jag berätta Jag tyckte det blev för krångligt, men det är min åsikt. Låna ett filter och pröva, det är mitt råd!
Mvh Johan
Thomas Gervard
Aktiv medlem
Det är förvisso rättså irriterande att hela tiden behöva snurra på filtret, men om en bra bild kräver det, så är det ju bara att stå ut med det, eller hoppa över bilden. Och det sistnämda är ju faktiskt inget alternativ.
Det är ju inte värre än att du sätter en liten markering på filterkanten, så att du vet hur den skall vara ställd.
Men ett polfilter är inte dumt att ha i kameraväskan.
Det är ju inte värre än att du sätter en liten markering på filterkanten, så att du vet hur den skall vara ställd.
Men ett polfilter är inte dumt att ha i kameraväskan.