Annons

Pol-filter

Produkter
(logga in för att koppla)

Matzy

Ny medlem
Jag är en glad amatör som precis skaffat min första DSLR. Funderar på att köpa ett pol-filter,men eftersom jag redan spenderat en hel del pengar på kameran så vill jag inte lägga alltför stora summor. Vill inte heller kasta pengarna i sjön på ett skit filter.

En väska till kameran skulle jag också behöva men det får bli antingen filter eller väska just nu.

Borde jag skaffa en väska först? Vilket filter skulle ni rekommendera mig för max 500 kr?

Tack på förhand!

EDIT: Glömde skriva diametern: 58mm

Senast ändrad:
Edit: Frågan hann redan ställas.

Ju längre brännvidd desto dyrare filter behövs... De blir dessutom i regel dyrare ju större diameter det är.

Om du behöver en väska före filter kan bara du svara på.

Själv använder jag en rygga för att få med mig alla objektiv och tillbehör, kameran löst i handen (möjligen i rem eller på stativ). Jag har en annan rygga för mountainbikecykling som skyddar kameran något under färd, men har då inte med andra objektiv.

Funderar på bälte med småväskor till objektiven istället, det är lite omständligt att ta av sig ryggan var gång det ska på en annan glugg - speciellt när man står i väta eller i kontaminerade miljöer (har hänt mig förvånansvärt ofta på sistone).

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto