Annons

Plus-medlemskap, olöpande

Produkter
(logga in för att koppla)
Mitt medlemskap går ut 2018-01-24. Har försökt att förlänga såväl medlemskapet som prenumerationen på tidskriften Fotosidan.se utan att behöva ange mitt personnummer. Detta har inte lyckats.

Ifall jag vill förlänga enbart medlemskapet så går det via "utlandslänken" du angett i inlägget ovan, men jag önskar fortsätta prenumerationen på tidskriften också. Här verkar Klarna ha hand om ruljansen? Klarna behöver inte få reda på mitt personnummer bara för att jag ska betala för ett köp av en tidning (behöver inte ha faktura utan vill betala direkt). Jag har tidigare köpt ett antal produkter och tjänster från nätet där jag betalat via Klarna, och då har jag aldrig behövt uppge mitt personnummer.

Ni skriver att fördelen med att uppge personnummer är att detta ger tillgång till alla betalsätt. Men jag behöver inte, och vill inte ha tillgång till ALLA betalsätt, utan enbart sådana där jag inte behöver anger personnummer.

Jag kan t.ex. betala via Internetbank, SEB Maestro betalkort, sätta in på ert bankkonto eller skicka till Plus- eller Bankgiro.

Det är bra koll på när medlemskapet upphör, men jag har aldrig kunnat se hur det ligger till med tidskriftsprenumerationen. Jag har under åren fått en del förlängningar av tidskriftsprenumerationen av olika orsaker. Det verkar som att dessa förlängningar inte alltid blir tillgodoräknade utan kan tappas bort. Det har t.o.m. hänt att en sådan förlängning inte har blivit någon förlängning alls, utan det blev i stället dubbla ex av samma utgåva under en period, vilken jag förstås inte hade någon som helst nytta av.

Till sist, jag önskar att min tidskriftsprenumeration ska börja efter det sista numret jag fått, alltså utan avbrott.

Hoppas att detta går att ordna på något sätt. Jag tänker INTE ge mitt personnummer till Klarna. De fiskar efter detta även när de inte alls behöver det. Detta väcker misstänksamhet - det har förekommit tveksamheter från Klarna.
.

Jag försökte detta precis från telefonen.
Via utlandslänken måste jag först logga in på FS. Sedan måste man uppge mitt personnummer. Finns ingen annan väg in.

Därefter får jag möjligheten att betala via Klarna tex och omfrågas återigen för mitt personnummer.
Denna gången finns dock möjligheten att klicka ”vill inte uppge personnummer”

Det är tyvärr inte den mest lättförståeliga processen direkt.
 
Mitt medlemskap går ut 2018-01-24. Har försökt att förlänga såväl medlemskapet som prenumerationen på tidskriften Fotosidan.se utan att behöva ange mitt personnummer. Detta har inte lyckats.

Ifall jag vill förlänga enbart medlemskapet så går det via "utlandslänken" du angett i inlägget ovan, men jag önskar fortsätta prenumerationen på tidskriften också. Här verkar Klarna ha hand om ruljansen? Klarna behöver inte få reda på mitt personnummer bara för att jag ska betala för ett köp av en tidning (behöver inte ha faktura utan vill betala direkt). Jag har tidigare köpt ett antal produkter och tjänster från nätet där jag betalat via Klarna, och då har jag aldrig behövt uppge mitt personnummer.

Ni skriver att fördelen med att uppge personnummer är att detta ger tillgång till alla betalsätt. Men jag behöver inte, och vill inte ha tillgång till ALLA betalsätt, utan enbart sådana där jag inte behöver anger personnummer.

Jag kan t.ex. betala via Internetbank, SEB Maestro betalkort, sätta in på ert bankkonto eller skicka till Plus- eller Bankgiro.

Det är bra koll på när medlemskapet upphör, men jag har aldrig kunnat se hur det ligger till med tidskriftsprenumerationen. Jag har under åren fått en del förlängningar av tidskriftsprenumerationen av olika orsaker. Det verkar som att dessa förlängningar inte alltid blir tillgodoräknade utan kan tappas bort. Det har t.o.m. hänt att en sådan förlängning inte har blivit någon förlängning alls, utan det blev i stället dubbla ex av samma utgåva under en period, vilken jag förstås inte hade någon som helst nytta av.

Till sist, jag önskar att min tidskriftsprenumeration ska börja efter det sista numret jag fått, alltså utan avbrott.

Hoppas att detta går att ordna på något sätt. Jag tänker INTE ge mitt personnummer till Klarna. De fiskar efter detta även när de inte alls behöver det. Detta väcker misstänksamhet - det har förekommit tveksamheter från Klarna.
.

Full respekt för att man inte vill ge ut sitt personnummer (även om Klarna är en helt annan produkt än för 5 år sen. Numer enbart fokuserad på att skapa enkel utcheckning och sen väldigt tydliga med köp som är på väg att förfalla och att meddela detta så att inte påminnelseavgift läggs på). Personnumret krävs av Klarna för denna typ av köp.

Men om man inte köper löpande så skall man ju såklart slippa. Plus-produkten fanns tillgänglig men vi har missat att lägga ut motsvarande produkt för Fotosidan Magasin. Det åtgärdar vi under dagen.

Ja, en ny prenumeration kommer efter befintlig kampanj (om inget annat anges på produkten).
 
Jag försökte detta precis från telefonen.
Via utlandslänken måste jag först logga in på FS. Sedan måste man uppge mitt personnummer. Finns ingen annan väg in.

Därefter får jag möjligheten att betala via Klarna tex och omfrågas återigen för mitt personnummer.
Denna gången finns dock möjligheten att klicka ”vill inte uppge personnummer”

Det är tyvärr inte den mest lättförståeliga processen direkt.

Det låter inte rätt. När du loggat in och står på utlandslänken så skall du kunna köpa saker utan personnummer. OBS! Att Klarna är primärt även i utlandslänken och Paypal ligger _under_ Klarna-dialogen.
 
Det låter inte rätt. När du loggat in och står på utlandslänken så skall du kunna köpa saker utan personnummer. OBS! Att Klarna är primärt även i utlandslänken och Paypal ligger _under_ Klarna-dialogen.

Vad jag kan se är det Fotosidan som vill ha mitt personnummer av någon anledning.

Ni ber mig ”Uppdatera personnummer”.

Jag ser ingen anledning till varför ni behöver det om jag väljer att betala på ett sätt där det inte krävs.

Nu när ni fått tag i mitt personnummer. Hur raderar jag det?
 
Vad jag kan se är det Fotosidan som vill ha mitt personnummer av någon anledning.

Ni ber mig ”Uppdatera personnummer”.

Jag ser ingen anledning till varför ni behöver det om jag väljer att betala på ett sätt där det inte krävs.

Nu när ni fått tag i mitt personnummer. Hur raderar jag det?

Det är raderat nu.
 
Hur gör man?

Hur förlänger jag mitt medlemskap? Jag hittar ingen länk på min sida.

Det står skrivet: Du har redan en löpande prenumeration. Du hittar information om ditt Plus-medlemskap här.


När jag klickar på länken får jag detta:


"Ditt Plusmedlemskap gäller till 2019-03-09 och avslutas sedan".


Det finns ingen länk till förlängning av medlemskapet ytterligare ett år.
 
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar