Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Plugin program för att göra pussel av bilder
- Trådstartare jansta
- Start datum
Frizge
Avslutat medlemskap
Det följer med ett sätt att lägga pusselstruktur på bilder med Photoshop (CS).
Gå in under filter/textures/texturizer. (Vet inte vad Textures kallas i svenska versionen men filtret ligger på raden ovanför "Videofiltret" i rullisten). Längst till höger i dialogrutan som kommer upp finns en liten pil. Klicka på den och välj "load texture".
Leta reda på filen "Puzzle.psd" som finns i mappen Adobe Photoshop/Presets/Textures. När du laddat in den filen kan du dra lite i reglagen och ändra storlek, djup och ljusets infallsvinkel så att det (förhoppningsvis) blir som du vill ha det.
Det här filtret lägger en pusselrelief över hela bilden. Vill du flytta nån pusselbit får du markera den och dra den dit du vill ha den.
Jag tar inget ansvar för att pusselstruktur på bilder är väldigt kitschigt.
Gå in under filter/textures/texturizer. (Vet inte vad Textures kallas i svenska versionen men filtret ligger på raden ovanför "Videofiltret" i rullisten). Längst till höger i dialogrutan som kommer upp finns en liten pil. Klicka på den och välj "load texture".
Leta reda på filen "Puzzle.psd" som finns i mappen Adobe Photoshop/Presets/Textures. När du laddat in den filen kan du dra lite i reglagen och ändra storlek, djup och ljusets infallsvinkel så att det (förhoppningsvis) blir som du vill ha det.
Det här filtret lägger en pusselrelief över hela bilden. Vill du flytta nån pusselbit får du markera den och dra den dit du vill ha den.
Jag tar inget ansvar för att pusselstruktur på bilder är väldigt kitschigt.
Bilagor
Kakelgasten
Aktiv medlem
/textures/texturizer
på svenska: /textur/texturerare
Photoshop/Presets/Textures
på svenska: photoshop/förinställningar/strukturer
på svenska: /textur/texturerare
Photoshop/Presets/Textures
på svenska: photoshop/förinställningar/strukturer
Frizge
Avslutat medlemskap
Om du inte tycker att pusselbitarna i "puzzle.psd" funkar kan du testa att rita egna (större) pusselbitar i ett nytt .psd dokument och läsa in den bilden i Textureraren istället.
Att använda Textureraren är ju som att använda sig av en s.k. bump map i ett 3D-program. Den omvandlar en gråskalebild till en ytstruktur där höjden på strukturen beror på gråskalevärdet i gråskalebilden.
Att använda Textureraren är ju som att använda sig av en s.k. bump map i ett 3D-program. Den omvandlar en gråskalebild till en ytstruktur där höjden på strukturen beror på gråskalevärdet i gråskalebilden.
brasse Bosse
Aktiv medlem
mosaik
Har för mig att jag läst att man kan göra en mosaikbild..typ,en massa smaabilder som paa haall föreställer en bild...hoppas det är ok att fraaga om detta här.Naagon som vet om detta...kollade lite forum men hittade inget...
MVH Bosse
Har för mig att jag läst att man kan göra en mosaikbild..typ,en massa smaabilder som paa haall föreställer en bild...hoppas det är ok att fraaga om detta här.Naagon som vet om detta...kollade lite forum men hittade inget...
MVH Bosse
aceeo
Aktiv medlem
Re: mosaik
Kan detta vara vad du söker
http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?threadid=36604
// Anders
Bo Johansson Freire (brasse Bosse) skrev:
MVH Bosse
Kan detta vara vad du söker
http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?threadid=36604
// Anders