Annons

Plugga foto? (risk för off-topic)

Produkter
(logga in för att koppla)

Rhythm

Aktiv medlem
Hej!
Har lite frågor om utbildning innom foto. Hitta inget forum som passade så bra för min typ av fråga, så det fick bli här.

Jag är iallafall 19 år, och funderar på å vidareutbilda mig innom foto. Skulle vilja ha lite tips, gärna från proffsen, om vad för skolor som är riktigt bra. Gärna i Göteborg, men även runtom i Sverige och resten av världen är av intresse. Om möjligt vill jag även veta om och i så fall vad det kostar.

Tacksam för svar!

Det gäller att hitta en skola som passar en själv och det man önskar få ut av studiet generellt.

Jag har skrivit en del om norsk folkhögskola, enligt mig det kanske bästa och mest futuristiska studiet.

/Niclas,

Ps, att plugga kreativa fag i utlvandet är ett smart drag.

Många vänder sig till Alla åldrar. Sedan så är det väl olika hur väl man kämmer till rätta i miljöer som domineras av ofta långt yngre personer.

Skapande/kreativ-lust växer vi inte ifrån, ngn slutar fota men ofta är det bara för att andra intressen dyker upp och tar över.

Det sista året jag studerade foto var där en man med sina mogna 56 år. Gick finfint det!

Mvh Niclas,

Okey! Hur fungerar den utbildningen då? Vad får man för kunskaper osv?
Kostar det något?
Dock så har jag inte gått Fotografisk bild B, och har inte ett års yrekserfarenhet med fotoinriktning. =(
Annars låter det ju rätt bra...

Och om du vill självlära dig under tiden du letar utbildning så testa att titta på professionella fotografers foton och försök efterskapa dem. Då lär man sig olika tekniker som hjälper en att finna sin egen stil, när man väl bankat in allt tekniskt.

Tack för tipsen hitills, vill gärna ha in mer, så jag har lite att välja mellan, så att säga!
Tacksam för svar!

Skola i Göteborg

Fotoskolan Göteborg. Sveriges äldsta utbildning. Förra året fanns en elev som var 50 år. Annars väldigt blandade åldrar och så. Bra utbildning, har gått den själv. Måste ha förkunskaper.

Ring o prata med Rolf:
http://www.fotoskolan.nu/

ANNONS
Januarirea hos Götaplatsens Foto