Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Plats med utsikt över Sthlm.

Produkter
(logga in för att koppla)

Babelfish

Aktiv medlem
Har några idéer till bilder jag skulle vilja plåta. Fast för dom skulle jag behöva hitta en plats med relativt god utsikt över Stockholm. Gärna en plats högt upp men inte för långt eller för nära till stan. Eftersom jag inte är så hemma i Stockholm så frågar jag här.
Tacksam för tips.

senast jag var inne i stan "snubbla" jag på ett ställe uppe vid Ersta sjukhus imo ett bra ställe med fin utsikt

adressen e typ fjällgatan 45 eller liknande

Från Skinnarviksberget (på Söder) ser du mycket av stan.

Längst upp på Västerbron ger en skaplig utsikt också.

Rätt tråkig utsikt från Kaknästornet, tycker jag. Det är nästan för högt, så allt blir lite platt.

Från Fåfängan har man fin vy, vid Ersta och Mosebacke har man också riktigt fina vyer. En personlig favorit är Södervyn från Kastellholmens strand. En fotografisk "klassiker" är Södervyn från kajkanten framför Nationalmuseum, så Af Chapman kommer med i bild. En annan är ju vyn över Gamla Stan från Skeppsholmen precis vid Af Chapman, så bogsprötet och bogen kommer med i bild. Skinnarviksberget om man vill se staden från Sydväst. Så det är väl de platserna man främst ska undvika om man vill göra något nytt :D

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar