rrrebecka
Aktiv medlem
Tjena!
Jag planerar att köpa en kompakt systemkamera, främst till resor & till videos (både privat & inom jobb frisör/skönhet)
Har kikat på antingen:
Canon Powershot G5x som filmar i fullHD & verkar ha ett ljusstarkt objektiv som ger skarpa bilder med skärpedjup vilket jag gillar.
Positivt med denna är att man kan ha en extern mick för bättre ljud om jag förstått rätt?!
Priset ligger mellan 6000-7000ca.
Eller,
Panasonic Lumix DMCTZ90 med 30x optisk zoom,
4K video
FRÅGA: Kan man ha extern mick på??
Priset 3990:- (Låter väldigt billigt!?)
Jag har inte sett några videos/bilder med denna så jag är nyfiken på hur bildkvaliten & hur objektivet är!?
MINA KRAV:
- bra kvalitet på både foto & video.
- Video med bra fokus där fokusen inte piper/låter (vilket min nuvarande kamera gör SUCK)
- Vinklingsbar skärm
- Extern mick är ett plus.
Såå.. vilken ska man satsa på?!?
Jag planerar att köpa en kompakt systemkamera, främst till resor & till videos (både privat & inom jobb frisör/skönhet)
Har kikat på antingen:
Canon Powershot G5x som filmar i fullHD & verkar ha ett ljusstarkt objektiv som ger skarpa bilder med skärpedjup vilket jag gillar.
Positivt med denna är att man kan ha en extern mick för bättre ljud om jag förstått rätt?!
Priset ligger mellan 6000-7000ca.
Eller,
Panasonic Lumix DMCTZ90 med 30x optisk zoom,
4K video
FRÅGA: Kan man ha extern mick på??
Priset 3990:- (Låter väldigt billigt!?)
Jag har inte sett några videos/bilder med denna så jag är nyfiken på hur bildkvaliten & hur objektivet är!?
MINA KRAV:
- bra kvalitet på både foto & video.
- Video med bra fokus där fokusen inte piper/låter (vilket min nuvarande kamera gör SUCK)
- Vinklingsbar skärm
- Extern mick är ett plus.
Såå.. vilken ska man satsa på?!?
Senast ändrad: