Annons

plåta på skansen akvariet.

Produkter
(logga in för att koppla)

olav.karlsson

Aktiv medlem
jag skall göra ett verksamhetsreportage om Skansenakvariet i nästa vecka. Det verkar som om jag får komma in i burarna och ta bilder. Nu har jag aldrig fotografetar djur tidigare, är det någon som har några tips om vad jag skall tänka på?
jag äger ingen blixt så tips om blixtar hjälper mig tyvärr inte.
MVH
Olav

Var glad för att du inte har någon blixt.. Djuren gillar inte blixten, speciellt inte om du kommer nära..

Gå så nära du bara kan!! Försök få grodperspektiv så ser djuren större ut.. Matningen kan väl vara intressant?

Det kanske är så att man inte får ha blixt där..
Jag vet inte men jag skulle tro att det är så.. just för djurens skull då ja..

Jag håller med Jonas. Ner på marken och åla, kryp nära, ta många rullar, tänk kreativt och se till att du har bra stöd. Sist men inte minst, fånga dem i intressant aktivitet och tänk på bakgrunden (lätt att glömma...)!

/Pontus

På större krabater så blir grodperspektiv med ett hyffsat vidvinkligt objektiv ganska shysst. Såvida man inte får med allt för tråkiga bakgrunder.

Om du inte har en vinkelsökare kan det vara att rekommendera.

Tack för tipsen!

Tack för tipsen!
Har tagit bilderna nu och fått resultatet. Det var en fantastisk upplevelse att ta bilderna. Jag fick gå in i burarna (dock inte till de livsfarliga djuren). Känslan av att plåta småapor medans de klättrar på dig är enorm.
Angående blixt så visade det sig att det var helt OK. Tydligen blir de inte störda av ljuset. Såg flera bilder en anställd tagit med blixt som var riktigt bra.
Skall lägga upp några av bilderna då de är färdigbearbetade.
mvh
Olav

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar