Annons

Plåta på Gym ??

Produkter
(logga in för att koppla)
pola skrev:
Svartvitt passar förmodligen inte i reklambilder för fitness.(om det nu är det?)

Det är nog inte det vanligaste men det är väl ändå en smaksak? Minns jag rätt så var det Twinlab som hade skitsnygga afficher i s/v för några år sedan.

och förresten pola så är det mycket som kan lukta i ett gym;)
 
lotelo skrev:
Det är nog inte det vanligaste men det är väl ändå en smaksak?

och förresten pola så är det mycket som kan lukta i ett gym;)
visst är det en smaksak, men jag skulle tro att det är så mycket svårare med svartvitt än färg (mi n åsikt)

och visst kan det lukt mycket och konstigt på ett gym :D
 
pola skrev:
jag skulle tro att det är så mycket svårare med svartvitt än färg (mi n åsikt)

Fast man slipper iaf tänka på korrigeringar för färgens skull. Det blir ju inga färgstick iaf;) Tittade in på picturethis hemsida, där fanns några riktigt snygga s/v foton.
 
lotelo skrev:
Fast man slipper iaf tänka på korrigeringar för färgens skull. Det blir ju inga färgstick iaf;) Tittade in på picturethis hemsida, där fanns några riktigt snygga s/v foton.

så sant så sant...
men tycker förfarande att färg passa bättre i t ex när man ska foto en gym, det är ju förmodligen inte bara männinskorna man vill beskriva med fotot.
Men svartvitt kan var bra och mycket bättre än färg i många sammanhang.
 
Jag kan nog hålla med om att s/v kan vara snyggare - det framhäver karaktärer mycket mer än färgfilm, och om jag inte misstar mig så är bodybuilders riktigt färgstarka karaktärer, men självfallet är det en smaksak.
 
Sen får du passa dig för vilka du fotograferar.. Fråga först... Annars kan det vina 50 kilos tyngder och annat obehagligt i luften, och det vill man ju undvika;)
 
pola skrev:
nu kanske det är mer än bara personer som ska visas, lokalerna m.m(?)

Fast enligt min smak brukar inte maskinerna och hantlarna ha så himla mycket "viktiga" färger;) En smaksak är det ju uppenbart. Jag skulle nog valt s/v om det var mitt val även om fotograferingen inte bara omfattade muskliga människor.
 
vi tycker lite olika men det kan ju bero på olika saker.
man kan ju alltid fota med både svartvitt och färg och sedan bestämma sig vad man vill ha :)
 
pola skrev:
vi tycker lite olika men det kan ju bero på olika saker.
Förmodligen på smaken och tur är det väl att alla inte tycker lika.

Jag jobbade på ett Nordic gym i 7 år och har efter det tränat på ett annat. Vet du vad den gemensamma nämnaren för de gymmen är? Utrustningen är svart och vit bortsett från lite metall och någon tyngd:)
 
lotelo skrev:
Förmodligen på smaken och tur är det väl att alla inte tycker lika.

Jag jobbade på ett Nordic gym i 7 år och har efter det tränat på ett annat. Vet du vad den gemensamma nämnaren för de gymmen är? Utrustningen är svart och vit bortsett från lite metall och någon tyngd:)
kanske inte på smaken utan på resultatet av bilderna...
å andra hand 7 år med svartvita maskiner kanske påverkaren :D

gymet här är faktist ganska färgrikt, men härliga varma färger på väggarna.
 
har du provat någon än johan?
har du pratat med gymägaren vad denne har för förväntningar?
 
Per-Olof:

Självklart har jag pratat med gymägaren, han är ju en vän till mig. Sytet med plåtningen i första hand är att fota en fitness tjej, och för hoppningsvis en kille i gym miljö. I andra hand, om det blir bra bilder, kommer min vän som äger gymmet att använda några av bilderna till deras hemsida.

Återigen till min fråga. Jag kommer ha med mig B-ljus ner till gymmet, och med tanke på alla speglar så har jag en känsla av att det är svårt att ljussätta bra, eftersom jag får ofrivilliga reflektorer kors och tvärs. Men det kanske bara är bra ?

Mvh Johan F
 
Kovo112 skrev:
Per-Olof:

Återigen till min fråga. Jag kommer ha med mig B-ljus ner till gymmet, och med tanke på alla speglar så har jag en känsla av att det är svårt att ljussätta bra, eftersom jag får ofrivilliga reflektorer kors och tvärs. Men det kanske bara är bra ?

Mvh Johan F
det kan ju bli bra, det torde du ju märka. annars är det val bara att fixa bilden i datorn:D
 
Per-Olof och Charlotte.

Självklart ska jag korrigera färg mm efter plåtningen... jag undrade bara som jag skrivit tidigare om någon av erfarenhet kunde ge mig tips på misstag dom gjort när dom plåtat modeller på gym, med tanke på ljussättning och alla speglar.
 
En förfotografering som test utan modeller hade gjort mig lugnare.
Eller mig själv som modell tillsammans med självutlösaren för att se spegelreflexerna.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.