Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Plåta direkt in i datorn?
- Trådstartare UniBall86
- Start datum
xandx
Aktiv medlem
UniBall86 skrev:
Jag äger just nu en Nikon D50 och tänkte kolla om det finns någon sladd / program man kan använda för att plåta direkt in i datorn så man kan se bilden direkt.
finns det något sådant?
Mvh Emil Löfkvist
Du behöver Nikons programvara Camera Control.
http://www.europe-nikon.com/support/sv_SE/broad/support.html
Du måste ha en USB kabel till din kamera och sätta kameran i PPTP Läge. Meny + skiftnyckel + USB och välj PPTP läge.
Sedan kan du dels kontrolera exponering och föraöver bilderna direkt in i datorn.
Lycka till!
Björn R.
Aktiv medlem
Vet inte om det finns bättre program för det men du kan bara koppla in med USB-sladden.
OBS! Du måste först gå in på menyn och på USB välja PTP istället för Masslagring. Sen letar du reda på din kamera (D50) på DEN HÄR DATORN dubbelklickar och där kan du sedan fota, bilderna sparas dock på minneskortet så glöm inte att ladda över dom.
Jag är väl nästintill novis på detta så andra kanske vet mer.
Jaroslaw hann visst före.
OBS! Du måste först gå in på menyn och på USB välja PTP istället för Masslagring. Sen letar du reda på din kamera (D50) på DEN HÄR DATORN dubbelklickar och där kan du sedan fota, bilderna sparas dock på minneskortet så glöm inte att ladda över dom.
Jag är väl nästintill novis på detta så andra kanske vet mer.
Jaroslaw hann visst före.
hasse lundberg
Aktiv medlem
xandx
Aktiv medlem
PITCH skrev:
Finns det något motsvarande till Canon ?
Ja Canons är tom bättre än nikons camera kontroll det heter EOS utility.
http://www.canon.se/For_Home/Produc....asp?ComponentID=342071&SourcePageID=342141#2
Daaaaaniel
Aktiv medlem
Till canon heter det CameraWindow och ingår gratis som standard och ligger på cdn som medföljer kameran.
EazyLiving
Aktiv medlem
Du har ju redan fått ett svar av mig! ;o)
Nikons programvara för detta funkar perfekt. Installera den och koppla ihop med USB-kabel.Klart!
Skaffa programvaran så kan jag visa dig hur man gör nere i studion.
/Micke
Nikons programvara för detta funkar perfekt. Installera den och koppla ihop med USB-kabel.Klart!
Skaffa programvaran så kan jag visa dig hur man gör nere i studion.
/Micke
EazyLiving
Aktiv medlem
Du har fått med den på en CD till din kamera (EOS). Installera hela paketet med WIA drivarena och EOS Capture och kör gärna Photo Professional istället för de andra varianterna.
/Micke
/Micke
raskolnikov
Aktiv medlem
och till Pentax?
EazyLiving
Aktiv medlem
Till Pentax kör man Canons program... Fast man behöver sälja sin Pentax och köpa en Canon först!"! ;o))
Jag vet inte om Pentax skickar med någon raw-programvara men lite beroende på vilken modell du har så klarar Pixmantec's Raw Shooter Essentials några Pentaxmodeller.
Jag vet inte om Pentax skickar med någon raw-programvara men lite beroende på vilken modell du har så klarar Pixmantec's Raw Shooter Essentials några Pentaxmodeller.