Berit W
Avslutat medlemskap
Hej! Jag vill berätta att min sega historia med Pixmania är över...Vi har gjort slut!
Jag köpte en webkamera för ca 1000 kr av dem för 6 månader sedan. Kameran fungerade inte ihop med någon av datorerna jag provade den på, och jag sände den tillbaka till Pixmania för eget porto efter bara två dagar. Bifogade en regelrätt reklamation och kvittokopior mm. Sedan började karusellen...För att dra en vansinnig historia kort: jag fick be Konsumentombudsmannen i Sverige om hjälp. Detta hjälpte inte, då Pixmania bara skickade meningslös e-post tillbaka som inte gick att svara på. En telefonröst svarade en av gångerna att det nog inte var säkert att jag hade skickat tillbaka paketet inom ångertiden, och att jag faktiskt fick betala en felsökning på ca 500 SEK! Jag fick sedan kontakta Konsument Europa som verkligen försökte att hjälpa mig också. Pixmania skickade under tre månader ut e-postbrev om att de "i dagarna betalar tillbaka pengarna". Jag vet inte hur många sådana brev jag fick. Till slut fick franska motsvarigheten till Konsumentombudsmannen ta över. Då tog det ca 6 veckor...Igår kom pengarna.
Jag tror att näthandeln snart är över. Jag tänker gynna de handlare jag kan se i ögonen framöver. VARNING FÖR PIXMANIA!
Jag köpte en webkamera för ca 1000 kr av dem för 6 månader sedan. Kameran fungerade inte ihop med någon av datorerna jag provade den på, och jag sände den tillbaka till Pixmania för eget porto efter bara två dagar. Bifogade en regelrätt reklamation och kvittokopior mm. Sedan började karusellen...För att dra en vansinnig historia kort: jag fick be Konsumentombudsmannen i Sverige om hjälp. Detta hjälpte inte, då Pixmania bara skickade meningslös e-post tillbaka som inte gick att svara på. En telefonröst svarade en av gångerna att det nog inte var säkert att jag hade skickat tillbaka paketet inom ångertiden, och att jag faktiskt fick betala en felsökning på ca 500 SEK! Jag fick sedan kontakta Konsument Europa som verkligen försökte att hjälpa mig också. Pixmania skickade under tre månader ut e-postbrev om att de "i dagarna betalar tillbaka pengarna". Jag vet inte hur många sådana brev jag fick. Till slut fick franska motsvarigheten till Konsumentombudsmannen ta över. Då tog det ca 6 veckor...Igår kom pengarna.
Jag tror att näthandeln snart är över. Jag tänker gynna de handlare jag kan se i ögonen framöver. VARNING FÖR PIXMANIA!