henkee
Medlem
Hej
Beställde den 6:e oktober en Eos 10d från Pixmania. Anledningen till att jag valde Pixmania var priset och att de utlovade leverans inom 48 h, eftersom den fanns i lager. Är inte van vid att handla på nätet så jag höll på ett bra tag och läste recensioner och utlåtanden om Pixmania. På pricerunners sida så står de att Pixmania t.o.m. fått pris i kundmätningar.
Idag är det den 17:e och jag har ingen kamera. Jag har ringt kundtjänst tre gånger och allt de säger är att den nog kommer snart. När man väl kommer fram efter tjugo minuters väntande (till tonerna av vidrig datamusik) önskar man ju ett vettigt svar. Jag undrade lite snällt om de kunde ringa ner till Frankrikeoch ta reda på vad som hände, men det gick ju inte. Det enda de sa va att lagret flyttades och att det var lite kaos där nere. Kanske man skall ändra informationen till kunden på hemsidan då...?
Om ett par dagar sticker jag ut till sjöss och kommer hem om lite drygt fyra månader. Tanken var ju att kunna fota digitalt under denna resan.
Är det någon som har varit med om något liknande eller har någon bra ide´om hur jag skall gå tillväga. Konsument Europa är ju en väg men jag vet inte om de tar sig an sånt här. Allmänna Reklamationsnämden e väl bara för företag inom Sverige?
Jag ångrar mig djupt att jag min snåle fan skulle försöka spara in några hundralappar.
Råder alla till att INTE befatta Er med Pixmania
MVH
Henke
Beställde den 6:e oktober en Eos 10d från Pixmania. Anledningen till att jag valde Pixmania var priset och att de utlovade leverans inom 48 h, eftersom den fanns i lager. Är inte van vid att handla på nätet så jag höll på ett bra tag och läste recensioner och utlåtanden om Pixmania. På pricerunners sida så står de att Pixmania t.o.m. fått pris i kundmätningar.
Idag är det den 17:e och jag har ingen kamera. Jag har ringt kundtjänst tre gånger och allt de säger är att den nog kommer snart. När man väl kommer fram efter tjugo minuters väntande (till tonerna av vidrig datamusik) önskar man ju ett vettigt svar. Jag undrade lite snällt om de kunde ringa ner till Frankrikeoch ta reda på vad som hände, men det gick ju inte. Det enda de sa va att lagret flyttades och att det var lite kaos där nere. Kanske man skall ändra informationen till kunden på hemsidan då...?
Om ett par dagar sticker jag ut till sjöss och kommer hem om lite drygt fyra månader. Tanken var ju att kunna fota digitalt under denna resan.
Är det någon som har varit med om något liknande eller har någon bra ide´om hur jag skall gå tillväga. Konsument Europa är ju en väg men jag vet inte om de tar sig an sånt här. Allmänna Reklamationsnämden e väl bara för företag inom Sverige?
Jag ångrar mig djupt att jag min snåle fan skulle försöka spara in några hundralappar.
Råder alla till att INTE befatta Er med Pixmania
MVH
Henke