Annons

pixmania skit, men digiswe?

Produkter
(logga in för att koppla)

sussieohl

Aktiv medlem
jag har sökt runt här i forumet och inte hittat såå många som komenterat digiswe.
är det säkert att handla därifrån?

har hittat ett riiiiktigt bra pris på en k200d som jag verkligen vill köpa (och priset är ännu billigare än pixmania)

Efter 1,5 minuter med google har i alla fall jag bestämt mig för att jag inte skall handla där.

Det skrev jag inte, bara att jag bestämde mig efter att ha lagt ner minimalt med tid på efterforskningar. De kan vara hur bra som helst.

Efter 1,5 minuter med google har i alla fall jag bestämt mig för att jag inte skall handla där.

Då kanske det vore snällt att hjälpa till med varför osv istället för att inte tillföra mer än att du är duktig på google.

Ett forum är till för just det trådskaparen gör, visa vad du fått fram då så blir nog alla gladare.

sussieohl.

Det jag fick fram av att titta runt lite är att dom verkar leverera lite sent i vissa fall ( upp till 14 dagar som mest jag hittat) men det verkar som 5-10 dagar är vanligast, och det finns det alltid folk som inte klarar av om det är sena leveranser. dom ska ha det billigaste med samma service som det dyraste.
Så det verkar som att måste man inte ha sina saker på 2-3 dagar så är det nog okej.

Här finns en del omdömen.
http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=6090

Ravestream- TACK för ett serriöst svar!
Jag tror faktiskt att jag rent kanske kommer att våga beställa därifrån, eftersom jag har inte elden i baken att få varan BUMS inom 24 h....

däremot var det en sak som gjorde mig liite orolig, jag såg att dom hade beställt direkt från pixmania och skickat varan därifrån till kund...det känns ju lite olustigt...(en av recensionerna på prisjakt)

Sen OM man behöver reklamera sin vara (är det vanligt att det är ngt fel på en NY kamera?) HUR svårt är det då att kontakta dom för att repa kameran osv.?

Det spelar oftast ingen roll var dom tar varan ifrån när denskickas, det är fortfarande dom som är ansvariga för garantin, jag vet inte någon av dessa större som själva reparerar utan alla går nog vidare.

jag har sökt runt här i forumet och inte hittat såå många som komenterat digiswe.
är det säkert att handla därifrån?

har hittat ett riiiiktigt bra pris på en k200d som jag verkligen vill köpa (och priset är ännu billigare än pixmania)

Jag har köpt från digiswe en gång. Det fungerar om man kan vänta på den långa leveranstiden. Jag fick påminna dem för att de skulle få iväg paketet till mig och det verkar vara flera som fått påminna (tjata). Så jag skulle nog rekommendera att inte betala i förväg.

Min tolkning är att de håller låga priser genom att inte ha något i lager utan helt enkelt beställa i sin tur när de får beställning från kund. Sedan kanske de tjänar lite på de som betalar i förskott genom att betala senare till sin leverantör.

Det var jag som skrev den tråden, och jag har inte fått mina varor ännu... 15 dagar sedan jag la beställning. Den finns i lager enligt dom, men dom e sega med att skicka.

Som jag har förstått det så har dom samma lagerställe som Pixmania och att det är därför någon kund hade fått med ett Pixmania VIP kort i sin kartong. Men enligt dom själv köper dom inte från pixmania.
Anledningen till att dom är så förb*nnat sega på att få iväg sina beställningar verkar vara att dom som har företaget inte alls jobbar på samma ställe som dom har sitt lager, utan hyr in både utrymme och personal från något annat företag som sköter deras leveranser, och att det därfös ska passera flera led innan grejerna skickas.
Ska du beställa så beställ mot faktura, och betala inte förens du fått hela din order. Flera har fått fel grejer och sedan haft väldiga problem med att kontakta dom. Att det är 10 dagars faktura gör inget då det bara ät att ringa och säga att du inte betalar innan du fått dina grejer ås skjuter dom fram betaldatum.
Jag kommer att återkomma med info så fort jag fått mina grejer, men jag hoppas på att det inte ska behöva dröja ännu en vecka innan jag får mina grejer.
Men räkna med att det kan ta flera veckor att få din beställning. Jag var lite för naiv och trodde att dom skulle fixa det innom den tid dom anger på sidan, men icke.

För övrigt så reagerade jag för att de flesta som gett höga betyg på prisjakt har varit annonyma... bara jag som reagerat för det?

Uppdatering

Min beställning fick precis statusen "Försenad" Vet inte vad det betyder så det på deras hemsida bara förklaras med att "Din leverans är försenad". Ingenting om varför. Ska ringa dom så fort dom öppnar o då ska dom få höra..

Jag har aldrig handlat där men kollade lite på betygen på prisjakt.
Så mina antagande baseras endast på prisjakt och pricerunner.

De flesta av deras positiva omdömena på prisjakt kommer direkt från deras egen webbutik och blir då anonyma på prisjakt. Medans prisjakts egna användare ofta är mer negativa.
Detta kan dock vara en ren slump.

Jag skulle personligen inte beställa något där.
Men om jag hade gjort det hade det varit någon som jag gärna kan vänta på. De verkar inte luras utan mer tappa beställningar i systemet eller bara ta lång tid på sig.

Jag skulle absolut inte förskottsbetala det.

icho-VA? går det att ringa till dom? det står ju på hemsidan att ingen svarar i telen eftersom dom är underbemannade ?

Jappp, igår ringde jag till dom och undrade varför det dröjer så länge, och fisk svaret att dom har slut på k200 och kommer inte att få in några flera. Men dom hade inte haft någon tanke på att kontakta mig angående det trots att jag skrev i beställningsformuläret att dom skulle kontakta mig omgående vid ev problem eller förseningar med beställningen.
Kommer inte att beställa där igen!

Jappp, igår ringde jag till dom och undrade varför det dröjer så länge, och fisk svaret att dom har slut på k200 och kommer inte att få in några flera. Men dom hade inte haft någon tanke på att kontakta mig angående det trots att jag skrev i beställningsformuläret att dom skulle kontakta mig omgående vid ev problem eller förseningar med beställningen.
Kommer inte att beställa där igen!

Men fakturan lät de skicka i alla fall.. ;-)

Japp. Tjejen jag pratade med verkade väldigt less på att prata med folk så det var ett väldigt kort samtal. Dock så sa jag att hon skulle ge mig ett bra pris på en K20 istället pga att dom skött min order så dåligt. Hon sa att hon skulle skicka ett mail med olika prisförslag på eftermiddagen men ännu inget mail. Blir väl att säga upp beställningen o hoppas att inte inkassa kommer o driver in någon faktura då..

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar