Annons

piratbatterier till 1D Mk II

Produkter
(logga in för att koppla)

lusidor

Aktiv medlem
Köpte nyligen en beggad Mk 2N, och båda originalbatterierna verkar väldigt trötta tyvärr. Två nya orginal blir dyrt, så jag är klart lockad av fristående alternativ.

Vad har ni för erfarenheter av dessa? Hur vanligt är det att de tar slut fort, etc.?
 
Nytt batteri över

Hej ,

har ingen aning om hur piratbatterier är i förhållande till original men jag har ett nytt original batteri som aldrig är öppnat eller använt att sälja. Köpte två extra batterier när jag köpte min MkII ny men insåg att jag klarar mig ypperligt med två st totalt. Vet inte om det kan ta skada att inte ha varit använt men jag tror att det är bättre om det aldrig laddats än att de hade varit lite använt.
När jag sålde min Mk II så tänkte jag aldrig på att sälja med detta batteri eftersom jag aldrig hade använt det.
Om du är intresserad så är det bara att höra av sig med ett bud.

Hälsningar
Andreas
CarPix
 
Inga pirater för mig

Köpte nyligen en beggad Mk 2N, och båda originalbatterierna verkar väldigt trötta tyvärr. Två nya orginal blir dyrt, så jag är klart lockad av fristående alternativ.

Vad har ni för erfarenheter av dessa? Hur vanligt är det att de tar slut fort, etc.?

Har provat Ansmann från Cyberphoto, de passade så himla dåligt så jag sände tillbaka, fick nytt, och, det passade inte heller! Hoppas de har slutat med sådant skräp.

Köpte orginal, och dom passade bra...


M.v.h.
Tommy
 
Jag har ett original och ett pirat och jag är klart nöjd med det sistnämnda.
Både passform och kapacitet fungerar ypperligt till min Mk IIN.
 
Köpte nyligen en beggad Mk 2N, och båda originalbatterierna verkar väldigt trötta tyvärr. Två nya orginal blir dyrt, så jag är klart lockad av fristående alternati



Hej! Jag köpte batteri till Min Canon1D Mark II hos Kjell o Co. Kostar nu ca. 460 kr:- Det passar perfekt.
När jag låser batteriet med vredet, så sluter packningen mot huset, som dörren i ett kassaskåp.

Mvh

Nils-Erik E
 
ett pirat till mark 2 och 2n som fungerat ruskigt bra för mej är Insmat. Har haft 5-6 stycken av dem och diverse andra märken. har mestadels själv kört med pirat. dom håller absolut inte lika länge som canons, men 2 eller 3 pirat håller längre än ett canon och det är ungefär prisförhållandet med. Men se upp, det finns en massa skit pirat batterier som kan överhettas pga av brist på värme regulator eller vad det nu heter och kan alltså explodera, börja brinna mm. under uppladdning.
 
Tack för alla svaren! Kul att tråden kom igång till slut!

Förstår att erfarenheterna skiftar. Det är ju självklart att det finns en hel del skit därute. Frågan är hur man hittar de vettiga alternativen?

Hur vet man att ackarna har de nödvändiga säkerhetskretsarna?
Bra passform är ju också ett självklart krav.

Min tanke var att ett batteri från ett känt varumärke kan vara klokt. Läste en positiv kommentar om Hähnel härom veckan, är det fler som har prövat dem? Dustin sålde Hähnel-ackar till MkII för 600:- när jag kollade förra veckan, nu verkar de vara borta ur sortimentet! Kostar 900 hos Scandinavian. :(
 
Mitt batteri köpte jag från norska www.altitec.no Vem som är producent på det vet jag inte men själva cellen är producerad av Panasonic.
Pris på batteriet i Norge är 499 norska kronor vilket i svenska pengar blir ca 600:-
 
Jag köpte 2 stycken batterier till min mark II N i höstas och jag är mycket nöjd med dem. De är av märket Lenmar och jag hade även sådana i min 400D och även dessa har funkat kanon. Köpte mina på dustinhome.se men de finns även att köpa på ebay. Sök på DMCE3 så får du upp dessa batterier. Mina har lika bra passform som Canon original.
 
Köpte nyligen en beggad Mk 2N, och båda originalbatterierna verkar väldigt trötta tyvärr. Två nya orginal blir dyrt, så jag är klart lockad av fristående alternativ.

Vad har ni för erfarenheter av dessa? Hur vanligt är det att de tar slut fort, etc.?

Jag kör med Uniross batterier från Mymemory (http://www.mymemory.co.uk/Canon-Camera-Batteries/Uniross/Canon-NP-E3-Digital-Camera-Battery---Uniross) för 16 pund inklusive frakt och de tre jag använder har fungerat utmärkt och har bra passform
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.