Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Piratbatteri till DSC-H50?

Produkter
(logga in för att koppla)

Fesse

Aktiv medlem
Jag införskaffade ett piratbatteri till min DSC-h50. Dock så skriker kameran att batteriet inte är kompatibelt med kameran vilket inte stämmer. Vad beror detta på? Kan man komma runt det eller måste jag köpa överprisade Sonymärkta batterier?

till aloha kamerorna kan du i alla fall anvadna piratbatterier. men kanske inte med H50:n, bara att kopa orginal skulle jag tro.

Det konstiga är ju att det är "rätt" batteri. Det är samma strömstyrka och typ av batteri. Men när kameran varit på i ca 10 sekunder så säger den "använd endast kompatibla batterier"

Jaha - och vad anser Du då "kompatibla batterier vara? Bevisligen tycker tillverkaren att det enbart är originalbattier som uppfyller kravet på kompatibilitet. För mig förefaller det vara lätt att ge tillverkaren detta tolkningsföreträde.

ANNONS
Sony Winter Cashback hos Götaplatsens Foto