Annons

Piratbatteri eos 1D mk2

Produkter
(logga in för att koppla)
Någon som testat något av följande batterier till 1d
Gärna en kommentar om hur dom är också då tack:

http://www.batteriexperten.com/sv/artiklar/kamera-batteri/canon-batteri/np-e3.html

samt

http://www.batterikungen.se/batteri...on/batteri-till-canon-som-ers-tter-np-e3.html

eller har ni andra förslag? helst inom Sverige.....

Tjenare,

/ Magnus

Har 2 av de sistnämnda. Köpte dem dock via ebay för någon hundring st.
Fungerar bra, något klenare än orginal, dåligt lås, hoppar upp hela tiden. Brukar sätta fast låset med en bit svart el-tejp. Fungerar ok, men är ingen praktisk lösning.

Har 2 av de sistnämnda. Köpte dem dock via ebay för någon hundring st.
Fungerar bra, något klenare än orginal, dåligt lås, hoppar upp hela tiden. Brukar sätta fast låset med en bit svart el-tejp. Fungerar ok, men är ingen praktisk lösning.

verkar ju inte så bra då mao

någon annan som testat det första ?

/ M

verkar ju inte så bra då mao

någon annan som testat det första ?

/ M

Det har jag och låsmekanismen har inte samma precision, man får på min trycka ner lite hårt innan vredet fäster, men sen sitetr det bra, köpte två och är utomordentligt nöjd med dem, håller krämen länge och verkar ha bra kvalité, rekommenderas! levererades snabbt och smidigt.

Hälsningar

Fredrik

Jag har provat batterier från

Batteriexperten och jag säger att man ska hålla sig ifrån passformen är skit rent ut sagt. Gummitätningen runt batteriet är i hårdplast nästan och sitter helt fel.
Jag har en mycket avancerad computer laddare som man kan se hur många mah man kan ladda ett batteri och även urladda ett batteri. På detta batteri står det 2200mah och det är rent ljug, Jag har provat vid MÅNGA tillfällen med min laddare och jag får inte i MER än ca 1600mah.
Så min slutsats är - KÖP INTE DESSA...

MEN

Jag beställde ett från KJELL o company och det var som orginal, även batteritiden var kanon. 1650mah och jag har med min computer laddare fått i ca 1600mah i ett par omgångar så det betyder ju att 1650mah som det står på batteriet verkar stämma. Jag gick in i butiken i stan och bad dem beställa hem ett batteri till mig som jag ville testa pga del dåliga passformen från BATTEIEXPERTEN, och det var inga problem, det tog 2 dagar så ringde han i butiken mig och sa att det var bara att komma ner och testa.

Jag har provat batterier från

Batteriexperten och jag säger att man ska hålla sig ifrån passformen är skit rent ut sagt. Gummitätningen runt batteriet är i hårdplast nästan och sitter helt fel.
Jag har en mycket avancerad computer laddare som man kan se hur många mah man kan ladda ett batteri och även urladda ett batteri. På detta batteri står det 2200mah och det är rent ljug, Jag har provat vid MÅNGA tillfällen med min laddare och jag får inte i MER än ca 1600mah.
Så min slutsats är - KÖP INTE DESSA...

MEN

Jag beställde ett från KJELL o company och det var som orginal, även batteritiden var kanon. 1650mah och jag har med min computer laddare fått i ca 1600mah i ett par omgångar så det betyder ju att 1650mah som det står på batteriet verkar stämma. Jag gick in i butiken i stan och bad dem beställa hem ett batteri till mig som jag ville testa pga del dåliga passformen från BATTEIEXPERTEN, och det var inga problem, det tog 2 dagar så ringde han i butiken mig och sa att det var bara att komma ner och testa.

Verkar råda delade meningar där... kollar man hemsidan så står det faktiskt 1650mAh. så det är kanske en tidigare modell du haft ? !

/ M

Jag har 2st piratbatterier, och låsen har dålig passform.. Men jag har bytt låsen mot originalen som var på dom gamla batterierna. Och nu sitter dom lika bra...
Däremot om man skulle få isär batteriaccen, så skulle man kunna byta ut batterierna mot nya...

Verkar råda delade meningar där... kollar man hemsidan så står det faktiskt 1650mAh. så det är kanske en tidigare modell du haft ? !

/ M

Det kan vara möjligt, men på mitt batteri står det tydligt på ettiketten 2200Mah. Men det får man aldrig i det batteriet.

Mina batterier får jag in drygt 1000mAh. men jag har funderat att på något sätt kunna få upp dom utan att skada höljet. Och sedan löda en större ack....

Nån som vet hur man får isär batteripaketet?

Jag har brutit upp ett batteri pack, jag bröt lite försiktigt i skarven som går runt hela batteriet.

Men det är inte lätt att lösa ihop ett sådant acc för där är inget spelrum och tight är det som tusan.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar