ANNONS
Annons

Pirat stativfästen?

Produkter
(logga in för att koppla)

feriksson

Aktiv medlem
Ja, finns dem? Har för mig att jag såg en annons på blocket för nån vecka sen med ett företag(?) som gjorde egna stativfästen.

De enda jag känner till är Kirk. Och vill du ha tredjepartsgrejer för priset är det nog fel, Kirk köper man för att de är bättre än originalet.

Fast att jag inte känner till andra är naturligtvis ingen garanti för att det inte finns. Det borde ju finnas marknad och kineserna har ju på senare tid kommit med en del intressant fotorelaterat.

Jag antar att det var stativfästen till objektiv du sökte?

Här finns det

Ett som passar till
EF 70-200/4L
EF 300/4L
EF 400/5,6 L USM
EF 200/2,8 L I/II USM
EF 80-200/2,8L USM
EF 200/2,8 L

Canon Tripod Mounting Ring A for 200mm f/2.8L II
ska passa även till 70-200 enligt uppgifter på nätet. Endast 90$ på bhphotovideo.com. Svår att få tag på i Sverige har jag märkt.

/b.a.

Nån som provat stativfästet från Bild och IT-Design? Man sparar ju 1000:-, men om det inte funkar så har jag kastat 500:- i sjön.

Jag fick tag på ett begagnat Canon Stativfäste för några hundringar. När jag kom hem såg jag att det var variant B (för 70-200/2,8). Tur det var öppet köp...
Bild och IT-Designs fäste ser ganska enkelt ut när jag jämför med det som jag har hemma. Canons har plastlager för att minska repor och ge bra känsla när man växlar till höjdformat. B o IT:s fäste ser inte ut att ha någon plastfilm. Risk för repor?

/b.a.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar