Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Pirat-bläck till skrivare

Produkter
(logga in för att koppla)

Syvertsen

Aktiv medlem
Såg på Inkclubs hemsida att de hade fusk-patroner till min Canon-printer. Jag har en Pixma IP4600 om det nu skulle vara relevant, fuskisarna kostade typ 50kr per patron istället för de aningen högre (dubbla) priserna för originalfärg.

Frågan är alltså - är det trams, eller är det faktiskt bra bläck? Någon som provat?

Jag provade piratbläck till min Canonskrivare med dåligt resultat. Utskrifterna såg inte roliga ut. Bläcket flöt ut så att bokstäver med rak kant såg fransiga ut. Jag tyckte mig också se att det tog slut snabbare men kan inte säga det säkert. Jag avråder om ingen hör av sig som har provat just detta bläck med bra resultat.

Såg på Inkclubs hemsida att de hade fusk-patroner till min Canon-printer. Jag har en Pixma IP4600 om det nu skulle vara relevant, fuskisarna kostade typ 50kr per patron istället för de aningen högre (dubbla) priserna för originalfärg.

Frågan är alltså - är det trams, eller är det faktiskt bra bläck? Någon som provat?
Jag har enbart kört med "pirat"-bläck från Inkclub på min Pixma IP5000 de senaste 3 åren, drygt, och har inte haft något som helst problem!
Funkar utomförträffligt!

Jag har enbart använt piratbläck till min Epson R285 i ett par år nu, funkar utmärkt, räcker lika bra som originalet också, ibland bättre, blev utan så jag var tvungen köpa en originalpatron light Magenta i helgen, efter 5 utskrifter sa var den tom.

Har provat piratpatroner från inkclub till min Pixma 8500 med dåligt resultat.
Fick skicka dem i retur och byta tillbaks till originalpatroner.
Utkrifterna blev randiga med piratpatroner och färgerna var inte helt rätt.

Piratfärg har inte samma beständighet som originalfärg. Det skiljer MYCKET i tid! Ska du ha hållbara utskrifter så är det originalbläck som gäller.

mvh
cf

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar