Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

PhotoWorld.de först med att recensera Sony DSC-F828!

Produkter
(logga in för att koppla)
Hmm... LCD-display i sökaren... Ungefär det enda jag verkligen irriterar mig på när det gäller min Olympus 720uz. Vad är det för fel på en optisk sökare? Allt måste inte vara digitalt...
 
GunBre skrev:
Vad är det för fel på en optisk sökare? Allt måste inte vara digitalt...

Det är inget fel men mycket dyrare & svårare att bygga på denna typ av kamera. Många kameror har genomsiktssökare som tyvärr har ett stort paralaxfel samt visar för lite av det som kommer med i bilden, en sådan hade dock varit svår på en kamera med Sonyns zoomomfång.

Olympus har på sina E10 & E-20 löst den optiska sökaren med ett prisma som speglar in bilden, den lösningen fungerar riktigt bra men är mycket dyr & förmodligen även mer utrymmeskrävande.

Den digitala sökaren är alltså en kompromiss...
 
Senaste numret av Digital Foto för alla har en tryckt test... dessutom får man lära sej göra en äggskalle... intressant tidning!
 
Själva formen på kameran kan man säkert vänja sig vid men herregud vad det ser ihopplockat & tjottrigt ut, sen all denna text överallt som ska förklara megapixlar, zoomomfång & 4colorsuperHADCCD & gudarna vet allt!

Tråkigt...
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.