Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

PhotoshopCS censurerar?

Produkter
(logga in för att koppla)
Mest förvånad över att ni fortfarande använder sedlar. Jag kör alltid med Mastercard. Undrar om det går att scanna:)
 
Calle S skrev:
Mest förvånad över att ni fortfarande använder sedlar. Jag kör alltid med Mastercard. Undrar om det går att scanna:)

kör alltid med scannat mastercard... funkar perfekt, nu senast gentemot bhphoto i USA... fick en massa prylar levererade till dörren... självklart är det grannens mastercard jag scannar, annars kan det bli dyrt! Men nya PS har nog spärr mot American Express...
 

Bilagor

  • mastergranne.jpg
    mastergranne.jpg
    7.3 KB · Visningar: 476
Japp, von Anka förbud i CS

En polare ringde och bad mig skanna in 5 st 500-lappar (sedlar, inte de som bor i fjällen) i solfjäderform som skulle användas till en 40-års present men tji fick jag. "No can do" sa Photoshop, det går säkert att kringå som en del säger, men jag försökte inte ens (var inte bjuden på festen;) ).
 
"Sjön har sina källor ganska långt upp i norr..." osv.. har för mig att det kommer från en bok som Selma skrivit.. och ja det går att läsa med macroobjektiv eller lupp :)
Innan jag opererade mig mot närsyntheten kunde jag läsa texten med blotta ögat, för att jag fokuserade så nära.

Inte en suck att jag kan det längre nu när man är färdigopererad och klar. Men gruvligt närsynt på -8 och över borde klara det om dom inte har för många andra fel samtidigt.
 
Re: Japp, von Anka förbud i CS

Golla skrev:
En polare ringde och bad mig skanna in 5 st 500-lappar (sedlar, inte de som bor i fjällen) i solfjäderform som skulle användas till en 40-års present men tji fick jag. "No can do" sa Photoshop, det går säkert att kringå som en del säger, men jag försökte inte ens (var inte bjuden på festen;) ).


öppna i imageready och senda tar du "edit in photoshop"
 
"Adobe Helped Gov't Fight Counterfeiting

Adobe Systems Inc. acknowledged on Friday it quietly added technology to the world's best-known graphics software at the request of government regulators and international bankers to prevent consumers from making copies of the world's major currencies.

The unusual concession has angered scores of customers.

Adobe, the world's leading vendor for graphics software, said the secretive technology "would have minimal impact on honest customers." It generates a warning message when someone tries to make digital copies of some currencies...."

forts:
http://www.miami.com/mld/miamiherald/news/breaking_news/7674024.htm
 
långsamt ?

Så det är därför CS är så långsamt ?.. :)

Adobe said the technology slows its software's performance "just a fraction of a second" and urged customers to report unexpected glitches. It said the technology was new and there may be room for improvement.
 
Re: långsamt ?

testure2 skrev:
It said the technology was new and there may be room for improvement.

ha ha, vänta bara till folk upptäcker att andra motiv än sedlar detekteras som otillåtna av Adobe o "the gouvernment" som väl är USA´s då. Har de lagt in nån spärr mot att behandla bilder av Saddam o Usama också? Vad blir nästa steg? alla porträtt kommer att få drag av Georg W?
 
Äntligen kan vi bli av med ALL olaglig kopiering. Miterrand lär ha skyddat Eiffeltornet och kineserna vill gärna hindra oss från att producera bilder på murar... nästa version kommer att ta 36 GB på skivan...
 
Lite konstigt... Hade inga problem att scanna in en 100dollar sedel... Funkade fint, o det är CS jag har...
 

Bilagor

  • dollar.jpg
    dollar.jpg
    26.1 KB · Visningar: 279
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.