Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

PhotoshopCS censurerar?

Produkter
(logga in för att koppla)
thompan skrev:
ja ha , jag var också tvungen att prova skanna en hundring å det funkade ... nu ska jag bara ner och tanka bilen .......

Glöm inte att dra ett blyertsstreck uver kopian, där tråden ligger i orginalet, funkade iallafall på -70talet
 
Gunnar D skrev:
Glöm inte att dra ett blyertsstreck uver kopian, där tråden ligger i orginalet, funkade iallafall på -70talet

Vill minnas att det gick att lögga ett smörpapper över sedeln som man tejpade fast i de där automaterna för 10:-sedlar med Gustav VI på framsidan och sedeln sköts in med en vagn i automaten..

Antar att dessa bus är preskriberade vid det här laget, det är ju trots allt bra länge sedan det var 70-talet...
 
Lotta> "Tror du alltså Roland att de spärrat mönstrena från vissa sedlar?" Japp det tror jag, just med tanke på att det är dyrt för amerkaner när det gäller produktansvar och felaktig användning som framställning av sånt som utger sig för att vara pengar....
 
Lite OT, men är det någon som har lyckats läsa vad det står i den tunna lodräta raden med text på 20-lappen?
 
Verkar lite märkligt att dom lagt ner så mycket jobb på att känna igen sedlar när dom endast kontrollerar vid filöppning..

Det gick utmärkt att öppna filen i ett annat program (Adobe (!) Imageready) och sedan ta copy & paste in i Photoshop CS ..
 
Ska kolla om det stämmer. Har tyvärr ett dåligt exemplar av sedeln. Det här är ungefär mitt i texten.
 

Bilagor

  • img_4395.jpg
    img_4395.jpg
    13.3 KB · Visningar: 522
Om man nu måste ha in pengar i photoshop så funkade det bra för mig att öppna i imageready skicka därifrån till photshop via knappen på verkygspaletten, trots att photoshop inte ville öppna / klistra in bilden.

Provade scanna en tjuga med, det funkade bra, men den ville inte vara med på vissa euro-sedlar som jag provade ladda ner bilder på. En del av bilderna i zipfilen gick däremot att öppna utan problem.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.