elohim
Aktiv medlem
Christer1 skrev:
Du verkar ha en kanonfin kombination i din dator. Hembygge??
Det verkar som om du kör datorn överklockad eftersom du har en Zalman installerad och skriver 2,9 MHz. Det är väl över dom rekommenderade 10%en. Vad har du för CPU-temperatur när du kör provet.
Jag kan köra min dator x2 4200+ utan Zalman och överklockad 10% på vintern när det är kallt 21-22 grader i datorrummet. Men på sommaren måste jag låta den gå med +3% trots att jag har 4 fläktar totalt i den.
Tillgodogör sig moderkortet 500 MHz på minnena eller får du "bara" ut 400. Det verkar vara lite nyare version än mitt.
Jajjemen, blev så le på min gamla grålåda så jag slog till på en bra kombo, hembygge och finlir till tusen, planerad in i minsta detalj. ligger på 1,5v för cpu:n med 44 grader idle och 51 grader f-load (med Prime-95). Mobot klarar över gränsvärdena i HTT, så den puttrar i 5x med öveklockningen på minnena som du ser i specen. Schyte-fläktarna gör datorn tyst. Hade jag dragit på fläktarna fullt så hade jag kanske kunnat pressa ytterligare. Men då blir nog nästa steg vattenkylning isf =)