Makten
Aktiv medlem
Jag börjar ruttna en aning på detta. Photoshop "får problem och måste avslutas" titt som tätt, av till synes helt slumpmässiga anledningar. Men vissa saker leder till en ofelbar kollaps, såsom att försöka spara JPG-filer för webben. Det går utmärkt med RAW, TIFF och allt annat, men om man öppnat en JPG-fil så kraschar PS varje gång man försöker spara för webben. Det kan vara vid helt andra tillfällen också, såsom när man jobbar med lager.
Vad kan detta bero på? Jag har nu CS3, och det har varit problem från första stund. Med CS2 var det aldrig några tokigheter alls. Datorns prestanda verkar tillräckliga eftersom det rullar på ganska bra. Jag brukar ha 5-10 gig ledigt på hårddisken och jag har två gig RAM. Det borde väl räcka? Filernas storlek tycks inte ha någon betydelse heller.
Vad kan detta bero på? Jag har nu CS3, och det har varit problem från första stund. Med CS2 var det aldrig några tokigheter alls. Datorns prestanda verkar tillräckliga eftersom det rullar på ganska bra. Jag brukar ha 5-10 gig ledigt på hårddisken och jag har två gig RAM. Det borde väl räcka? Filernas storlek tycks inte ha någon betydelse heller.