Annons

Photoshop försvinner!

Produkter
(logga in för att koppla)

aleklint

Aktiv medlem
Jag har problem med photoshop, när man öppnar programmet kommer rutan fram där det står photoshop, men sen försvinner programmet, spårlöst borta.. Vad kan det bero på? Har provat att installera om det ett par gånger men det hjälper inte. Det är konstigt för imageready fungerar som det ska..

Nån som har nån teori??

Ja, installationen är inget problem. Det är när man har installerat programmet och sen ska köra det som det försvinner strax photoshop rutan har kommit upp... Det fungerade utmärkt förut, men nu har det helt plötsligt börjat krångla såhär..

Hallå! tack för svaren.

Jag har inte installerat några plugins, förutom dom som följer med programmet. Har också funderat på om det kan vara virus, men det är ju bara photoshop som beter sig såhär... Jag har Pc och windows 2000 photoshop 7.0.

Några fler teorier??

Att program avbryts i starten beror ofta på skadade//saknade dll eller inf filer, har du redan installerat om programet men det inte har hjälpt så beror det antagligen på att det lämnas saker kvar i registret, dock inget du bör göra i registret om du inte vet vad du gör... för att få eventuella windows fel ur världen kan du testa med en system file checker, eller systemåterställning. för system file checker gör såhär:

1. sätt i w2k skivan.
3. klicka på start sen kör.
4. skriv SFC /SCANONCE
5. Starta om datorn
6. Nu kommer det upp en ruta där det står "vänta medans windows kontrollerar...." vänta tills den kört klart... ta sen ur skivan, starta om datorn igen och testa.

systemåterställning.

1. Start, program, tillbehör, systemverktyg, sysytemåterställning. välj ett datum som är i fet stil.
-----------

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar