Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Photoshop CS4 från Windows till Mac

Produkter
(logga in för att koppla)

knoddvar

Medlem
Hej på er alla datakunniga, hoppas ni kan hjälpa mig med en fråga som är hopplös att få svar på hos Adobe, deras kundsupport bestod av en engelsktalande dam på en dålig telefonlinje.

Jag skulle vilja installera Photoshop CS4 som är i Windowsversion till en Macdator. Måste skivan bytas eller går det att på något annat sätt fixa detta?

Hoppas någon därute vet något om detta
 
Program byggda för windows kan aldrig användas på t ex Mac. Om inte din 'skiva' även rymmer en mac-version av ps får du nog hämta hem en sådan från adobe.
 
Jag har sedan några år använt Photoshop Elements. I somras slängde jag ut Windows och gick över till Mac. Det går ju att köra Windows på Mac också, men det ville jag inte.

Jag kontaktade Adobe och fick min Windows licens utbytt mot en Mac licens utan kostnad.
 
Jag har sedan några år använt Photoshop Elements. I somras slängde jag ut Windows och gick över till Mac. Det går ju att köra Windows på Mac också, men det ville jag inte.

Jag kontaktade Adobe och fick min Windows licens utbytt mot en Mac licens utan kostnad.

Hur bar du dig åt, vem kontaktade du?
 
Jag både tjattade och ringde och pratade med deras kundtjänst som jag tror ligger i Indien. Alla man kommer i kontakt med har i alla fall Indisk liknande namn. Många klagar på att de kan dålig engelska, men det är helt fel. Indier kan engelska bättre än oss svenskar, däremot så har de många gånger en 'dialekt' som kan vara lite svår att förstå.

Om du tycker det är svårt att prata via telefon så använd deras support via tjatten. Logga in på Adobe.se på ditt konto där du har din licens liggandes och starta upp ett case. Du måste ha din existerande licensnyckel till hands.

Det löser sig inte vid första kontakten.
 
Jag både tjattade och ringde och pratade med deras kundtjänst som jag tror ligger i Indien. Alla man kommer i kontakt med har i alla fall Indisk liknande namn. Många klagar på att de kan dålig engelska, men det är helt fel. Indier kan engelska bättre än oss svenskar, däremot så har de många gånger en 'dialekt' som kan vara lite svår att förstå.

Om du tycker det är svårt att prata via telefon så använd deras support via tjatten. Logga in på Adobe.se på ditt konto där du har din licens liggandes och starta upp ett case. Du måste ha din existerande licensnyckel till hands.

Det löser sig inte vid första kontakten.

Jag ringde Adobe i Kista och de fixade detta åt mig mycket smidigt, fast det var ju några år sedan nu.
 
På min CS5 fanns två versioner en windows o en mac. Jag hade med andra ord en skild kod nyckel för båda versionerna. Hittade koderna på min adobe sida där mina uppköp finns. Man får ju använda två versioner på egna datorer. Båda behöver inte vara mac.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.