Annons

Photoshop CS2

Produkter
(logga in för att koppla)
Vad har du för CPU och hur mycket minne?

Jag sitter med en P4 2GHz och 1 GB. Sambons P4 3.2 GHz har givetvis inga problem med CS2, vilket får mig att misstänka att du behöver en CPU med hyperthreading för att det ska funka riktigt bra...
 
Jag kör på en P4-2.8Ghz Prescott(med HT) samt 2GB Dual channel ram.

Det är faktiskt en av de få saker prescott'en är riktigt bra på, Photoshop. För nästan allt annat är AMD eller de äldre P4-cpuerna i samma hastighet bättre. Men inte Photoshop.
 

System architecture: Intel CPU Family:15, Model:2, Stepping:4 with MMX, SSE Integer, SSE FP, SSE2, HyperThreading
Physical processor count: 1
Processor speed: 1817 MHz
Built-in memory: 511 MB
Free memory: 170 MB
Memory available to Photoshop: 439 MB


Detta sitter jag med just nu, hemma har jag en nyare burk.
Men det går utan problem med denna, inga direkta segheter så länge bilderna inte är för stora.
Provade precis att interpolera upp en liten 150kB bild till 85MB, tog en halv sekund.

Intressant att jag direkt i CS2 kan se vilket system jag har i datorn. Bättre än i systemhanteraren...
 
Att bilderna man arbetar med numera ligger utanför PS huvudfönster gillar jag. Jag störde mig på det tidigare.. underbart!
 
I ps bridge blir förhandsbilderna ganska gryniga (komprimerade?) när jag kollar mina rawbilder! Beror det på att jag ser själva THM-filen (eller vad den nu hette) eller gör programmet automatiskt ngn komprimering eller dylikt?
Känns lite irriterande att bilderna inte blir bättre, finns det ngn inställning att ändra på som jag missat?
Tycker annars bridge är ett smidigt sätt att sålla bland bilderna!

mvh
Patrik
 
Fit on Screen med 1280x960

Hmm, hittade just en irriterande bugg eller vad man ska kalla det. Kan någon annan med CRT testa samma sak kanske?

Jag kör i den lite udda upplösningen om 1280x960 som är korrekt 4/3 format för CRT, men CS2 resizar då bara som att jag hade kört 1024x768. Alltså inte hela vägen ut i kanterna. Kör jag upp det till 1280x1024 så fungerar det perfekt, men då är ju aspekten 5/4(TFT) och inte 4/3(CRT) som den fysiska skärmen har.

Varför kan aldrig tillverkare stödja 1280x960 ordentligt.
 
Varför kan aldrig tillverkare stödja 1280x960 ordentligt.

Bra fråga. Jag undrar var folk fick 1280x1024 ifrån från början. Den passar ju knappast in mellan 800x600, 1024x768, 1152x768, 1280x960, 1600x1200...
 
Någon som kan förklara hur Photoshop Cs och CS2 stödjer gamla plugins? Verkar inte vara helt bakåtkompatibel med version 6-och 7 pluggar - eller är det något jag missat att man ska göra/konvertera eller något?

BAW
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.