Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Photoshop CS2
- Trådstartare ph0tech
- Start datum
Proboarder
Aktiv medlem
mipert skrev:
En svaghet som stör mig mycket är att viss metadata från CS inte förs över till CS2.
Inte så kul att behöva rotera om alla bilder för att de skall visas korrekt i CS2.
det sjuka är att cs2 verkar på nåt galet sätt rotera mina bilder automagiskt. fast jag har en 1ds utan rotationsavkänningspryl..
zlice
Aktiv medlem
mipert skrev:
En svaghet som stör mig mycket är att viss metadata från CS inte förs över till CS2.
Inte så kul att behöva rotera om alla bilder för att de skall visas korrekt i CS2.
?!?! Har dom missat något eller finns det ett skäl till detta?
mipert
Aktiv medlem
Minneshanterandet är inte bara bättre i och med att bildarbetet blir snabbare (upp till 30%).
Photoshop kan numera också adressera upp till 3,5 GB.
Och det som gör mig glad är att programmet använder mindre RAM.
Om jag öppnar en bild i CS kan det virtuella minnet använda mellan 198-632 MB för just den bilden, beroende på hur mycket RAM jag tilldelat i förinställningar.
Med CS2 används bara 122 MB oavsett hur mycket RAM jag tilldelat Pshp.
Photoshop kan numera också adressera upp till 3,5 GB.
Och det som gör mig glad är att programmet använder mindre RAM.
Om jag öppnar en bild i CS kan det virtuella minnet använda mellan 198-632 MB för just den bilden, beroende på hur mycket RAM jag tilldelat i förinställningar.
Med CS2 används bara 122 MB oavsett hur mycket RAM jag tilldelat Pshp.
Bilagor
müsli
Avslutat medlemskap
Upplever CS2 som lite segare än CS, men inte så farligt. (på PC WinXP)
Bridge-browsern är däremot betydligt segare än gamla browsern. I alla fall på min maskin.
En riktigt irriterande sak med Bridge-browsern:
Jag hittar inget sätt att stänga av Bridge-browserns autoexponeringsläge för previewbilderna. Den kompenserar automatiskt genom att dra upp mörkare bilder och tona ner ljusare bilder.
Så om man har en serie bilder med varierande exponering ser man knappt någon skillnad på dem.
Mycket svårare att i preview-ikonerna se vilken bild som är bäst exponerad.
VARFÖR har dom inte lagt in möjlighet att t ex visa ett histogram bredvid preview-bilderna i browserns lista, eller åtminstånde stänga av auto-läget?
Nu måste man gå in i raw-konverteraren och slå av auto-exponeringen för varje bild för att se hur de ligger i exponering.
Eller har jag missat något här? (jag hoppas verkligen det, annars har Adobe skitit ner sig ordentligt här).
Bridge-browsern är däremot betydligt segare än gamla browsern. I alla fall på min maskin.
En riktigt irriterande sak med Bridge-browsern:
Jag hittar inget sätt att stänga av Bridge-browserns autoexponeringsläge för previewbilderna. Den kompenserar automatiskt genom att dra upp mörkare bilder och tona ner ljusare bilder.
Så om man har en serie bilder med varierande exponering ser man knappt någon skillnad på dem.
Mycket svårare att i preview-ikonerna se vilken bild som är bäst exponerad.
VARFÖR har dom inte lagt in möjlighet att t ex visa ett histogram bredvid preview-bilderna i browserns lista, eller åtminstånde stänga av auto-läget?
Nu måste man gå in i raw-konverteraren och slå av auto-exponeringen för varje bild för att se hur de ligger i exponering.
Eller har jag missat något här? (jag hoppas verkligen det, annars har Adobe skitit ner sig ordentligt här).
stefohl
Aktiv medlem
müsli skrev:
Jag hittar inget sätt att stänga av Bridge-browserns autoexponeringsläge för previewbilderna. .
Jag har frågat Adobe om detta och fått svaret att det inte finns en möjighet. Jag håller med om att det borde finnas i inställningarna till Camera Raw en möjighet att aktivera eller avaktivera automatläget.
MVH/Stefan
stefohl
Aktiv medlem
mipert skrev:
Bilden.
Detta är vad jag gillar med Fotosidan. Jag frågar Adobe och de säger att det inte går, samma fråga här leder fram till en smart genväg till just det resultat jag vill.
Stefan
mipert
Aktiv medlem
Roligt att kunna lösa ett problem.
Jag har suttit med CS2 några månader men det är mycket jag inte hunnit utvärdera eller testa.
Men jag gillar verkligen hur de tänkt vad gäller arbetsflödet, bara en sådan sak som dragspaken för att ändra storlek på förhandsvisningen i Bridge eller att jag kan välja svenska som menyspråk i Bridge trots att Photoshop är på engelska.
Och den nya smart sharpen är en förbättring av skärpefunktionen, det var ändå länge sedan jag använde oskarp mask.
Och att när jag väljer min egen visningsinställning i Bridge så minns den exakt hur jag ställt visningsläget, i CS var jag tvungen att alltid ändra storleken på visningsfönstret från standardläge.
Jag märker att det blivit mycket Bridge, men så är det för mig, arbetsflödet är det viktiga med så många filer som det ändå blir att bearbeta och organisera.
Jag har suttit med CS2 några månader men det är mycket jag inte hunnit utvärdera eller testa.
Men jag gillar verkligen hur de tänkt vad gäller arbetsflödet, bara en sådan sak som dragspaken för att ändra storlek på förhandsvisningen i Bridge eller att jag kan välja svenska som menyspråk i Bridge trots att Photoshop är på engelska.
Och den nya smart sharpen är en förbättring av skärpefunktionen, det var ändå länge sedan jag använde oskarp mask.
Och att när jag väljer min egen visningsinställning i Bridge så minns den exakt hur jag ställt visningsläget, i CS var jag tvungen att alltid ändra storleken på visningsfönstret från standardläge.
Jag märker att det blivit mycket Bridge, men så är det för mig, arbetsflödet är det viktiga med så många filer som det ändå blir att bearbeta och organisera.
zlice
Aktiv medlem
mipert skrev:
Roligt att kunna lösa ett problem.
Jag håller med.. cs2 är sweet!!
Damocles
Aktiv medlem
Jag är redan helt fast i Bridge, tom att nu när snabbheten finns så kommer jag nog ditcha acdsee för att titta på förhandskopior om det inte är något speciellt att jag måste zooma till 100%.
Bara det att alla bilderna roteras korrekt och jag kan dra dem hela vägen rakt in i photoshop via adc eller vad som helst gör det smidigt.
Bara det att alla bilderna roteras korrekt och jag kan dra dem hela vägen rakt in i photoshop via adc eller vad som helst gör det smidigt.
bive
Aktiv medlem
andewid skrev:
Någon annan som tycker att CS2 är segare än gamla CS? Den verkar Swappa, eller gör nått med disken mycket mer. Fönster laggar om man drar runt dom, speciellt över toolbars osv. =(
Jag har också samma problem. Segt och inte alls lika smidigt som CS. Kanske dax att installera om burken?