Annons

Photoshop CS

Produkter
(logga in för att koppla)

Norrbild

Aktiv medlem
Precis laddat ned en beta version av photoshops nya program CS. Dock inte installerat den ännu. Någon som testat och har synpunkter kring den nya versionen jämfört med tidigare versioner.?
 
Jo, men är den ofrivilligt läckt av Adobe så är det olagligt att inneha och bruka den.
Men är det en betatestare som startade topicen så ber jag om ursäkt.
 
Jag har PS CS. Tycker att det är en intressant uppgradering för digitalfotografer.

Det finns en hel del nyttiga saker för att påverka hög- och lågdagrar på ett helt annat sätt än tidigare.

RAW-pluggen som annars kostat 1000 kr, jag köpte den tidigare :-( ingår numera i huvudprogrammet.

Version Cue är också ett intressant tillägg för att hantera olika versioner av bildmaterialet och att kunna backa i versionerna.

Vad man kan säga till programmets nackdel är att det kräver lite mer burk än tidigare.
 
Hmm, någon publik beta finns inte, inte heller någon try-out version.
Det som finns till försäljning är Engelskspråkig Photoshop CS (eller hela Creative Suite för den delen).

/Mattias
 
Fotografen Martin Evening har publiserat artikeln "What is new in Photoshop CS"

Artikeln, som är i pdf-format, kan kaddas ned från min sajt http://www.ekdahl.org/kurs/index.html

/Lars Ekdahl

PS Martin is a London-based fashion photographer, consultant, and author of Adobe Photoshop 6.0 for Photographers . Martin was a Photoshop 7 alpha and beta tester and writes for PEI and MacUser UK magazines. He’s a founding member of the Digital Imaging Group in London. Founding member of Pixel Genius
 
Jag installerade Photoshop CS igår.
Blev mäkta irriterad av att pil-tangenterna inte funkade, varken när jag försökte flytta lager, flytta textmarkören, bläddra mellan fonter.
Dessamma gäller CTRL-knappen. Försökte klistra in ett objekt med komandot ctrl + V. Inget hände.
Försökte oxå "zooma" bliden som vanligt med ctrl och +. Inget hände då heller... Och det är inte tangentbordet som det är fel på. Förmodligen nån inställning i ps.

Har någon upplevt samma problem?
Någon som vet hur jag löser detta?
 
gustavmårtensson skrev:
Har någon upplevt samma problem?
Någon som vet hur jag löser detta?
Ja, många har problemet. Det hänger uppenbarligen ihop med en piratkopierad version och inget som Adobe gjort. Men lösningen får du hitta någon annanstans än på fotosidan. Som fotografer borde vi ju vara lite extra måna om upphovsrätten.
 
nej, problemet handlar inte just enbart om att det är crackat. Det är versionen innan finalen som har det problemet, RC2 (release candidate 2).

Har du betalat pengar för den versionen är du lurad. Har du inte betalat pengar för den så har du lurat nån annan, nämligen Adobe.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.