Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Permajetprofil till ImagePrint

Produkter
(logga in för att koppla)

Erik_N

Aktiv medlem
Hej, jag har precis lyckats köpa loss ImagePrint 5.6 lite för Epson 2100, inkl dongle och allt. Ska bli mycket spännande att börja prova! Primärt kommer jag skriva ut svartvitt på matt papper, och jag har just nu en kartong Permajet Imagelife Omega liggande. Har någon av er något tips om vilken profil jag ska använda till den kombinationen? Colorbyte har inga profiler för det papperet på sin hemsida (åtminstone inte till ImagePrint 5.6).

Annars tar jag gärna emot tips på papper att prova. Jag har mest skrivit ut på Epson Archival Matte men när bilder ska ges bort vill jag gärna kunna göra det på något vitt papper utan optiskt vitmedel.
 
Erik_N skrev:
Har någon av er något tips om vilken profil jag ska använda till den kombinationen? Colorbyte har inga profiler för det papperet på sin hemsida (åtminstone inte till ImagePrint 5.6).

När det gäller svartvita profiler kan man ibland lyckas riktigt bra genom att välja en profil för ett liknande papper från en annan tillverkare.

Colorbyte gör också profiler till papper som de inte har profiler till. Men det gäller ju inte en gammal version av programmet som 5.6, eftersom man i version 6 gjorde om sina svartvita profiler. Men för färg fungerar profiler för version 6 och 7 också i version 5.6, så en färgprofil kan de bygga åt dig utan kostnad.

Stefan
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.