Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Pentax Z1p + batteripack`?

Produkter
(logga in för att koppla)

Christer.jonsson

Avslutat medlemskap
Efter timmars sökande på nätet utan resultat så vänder jag mig till er på fotosidan !

Finns det batteripack till Pentax Z1p ? eller iallafall ett större grepp ?

Är det någon som vet ?

Tack på förhand !
 
Christer.jonsson skrev:

Finns det batteripack till Pentax Z1p ? eller iallafall ett större grepp ?

Tyvärr så finns det inte ett batteripack till Z1p, du behöver en kamera ur MZ eller *ist serien för det. Men det har funnits ett speciellt handledsgrepp. Jag vet inte om greppet finns kvar då kameran slutade tillverkas för några år sedan, men hör med Pentax Scandinavia: [email protected]

Med vänlig hälsning,
Roland
 
Mycket info om Pentax småbildskameror (K-fattning) finns här:
http://www.bdimitrov.de/kmp/

Det är nog det här greppet du menar:
"FDP Grip Strap (for PZ-1, PZ-1p, Z-1, PZ-1p)
Note that the Pentax FDP Grip Strap is not a battery pack. It is merely a hollow plastic device that looks like one. It does make the Z-1 a lot easier and nice to hand-hold, however."
Tyvärr finns ingen bild på det.
 
sjutton va synd! som den är nu så känns den lite för liten , men jag får väl testa att köpa greppet och se om det blir bättre tack för hjälpen och för länken !!
 
Christer.jonsson skrev:
sjutton va synd! som den är nu så känns den lite för liten , men jag får väl testa att köpa greppet och se om det blir bättre tack för hjälpen och för länken !!

Tänk så olika det kan vara. Själv tycker jag att Z-1:an är för stor. :)

Med vänlig hälsning,
Roland
 
Christer.jonsson skrev:
sjutton va synd! som den är nu så känns den lite för liten , men jag får väl testa att köpa greppet och se om det blir bättre tack för hjälpen och för länken !!

Hej

jag provade extragreppet på Z1 och kameran ligger avsevärt bättre i handen, formen blir, så att säga, mer harmonisk tycker jag. Jag köpte dock inte detta utan sköt det på framtiden.

Jag kanske har stora händer för jag vill ha extra grepp på samtliga mina kameror. Jag tycker det är lättare att hålla stadigt och still med mer volym och vikt.

Med vänlig hälsning
Johan
 
Jag har en Z1p och jag köpte extragreppet för ett par år sedan, och jag ångrar mig inte en sekund måste jag medge. Kameran blir avsevärt mer lätthanterlig och ligger mycket bättre i handen, dessutom ser den 10 ggr snyggare ut. Jag rekommenderar det varmt.
 
Hörde förresten om en snubbe som byggde ett eget vertikalgrepp till sin Pentax Z1p, det kanske vore något att ta itu med.
 
Härligt !

Jag kände exakt samma sak den va lite för ostadig och smal , men det låter ju som att greppet är perfekt !

Tack så mycket!!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.