Avslutat Medlemskap23
Aktiv medlem
reine vindebro skrev:
men Asterix är en seriefigur...polare med Obelix
Och det är även namnet på tecknet '*'.
Hälsar
R
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
reine vindebro skrev:
men Asterix är en seriefigur...polare med Obelix
Rikard Söderstedt skrev:
Du har inte märkt någon sämre skärpa i 135-läget?
Roland Mabo skrev:
Och det är även namnet på tecknet '*'.
Hälsar
R
Jag köpte ett sådant objektiv för några månader sedan. Jag fick nästan aldrig någon riktigt bra skärpa vid någon brännvidd eller bländare. Jag provade att göra en focustest och den blev hyfsad.Rikard Söderstedt skrev:
Finns det några som vill dela sina åsikter om sin 'Pentax SMC-DA* 50-135/2,8 ED (IF) SDM'?
Är den värd den enligt min plånbok rätt kraftiga prislappen? (8795:- på Cyberphoto)
// Rikard [/B]
Roland Mabo skrev:
Tyvärr drabbades de första exemplaren av kvalitetsproblem på fabriken (fabriken är ny och det har tagit tid att trimma in den fullständigt) vilket har gjort att spridningen mellan exemplaren har varit stor gällande kvalitet. Detta har även gjort att lanseringen av nya DA Star objektiv har förskjutits några månader. Nu sägs dessa problem vara åtgärdade.
Hälsar
R
Roland Mabo skrev:
Efterfrågan på DA Star serien är hög, det innebär att objektiven har en väldigt kort lagerhållning - vilket också innebär att man bör ha riktig otur om man idag ska få ett av de tidigare exemplaren (då kan det snarare vara frågan om ett som en annan kund har lämnat tillbaks).
Hälsar
R