Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Pentax spoting

Produkter
(logga in för att koppla)

Pellerin2

Aktiv medlem
Pentax spotting

Det är inte lätt att hitta folk med Pentax bland alla Canon och Nikonfotografer. Det är ungefär som förhållandet Havsörn - Fiskmås när man är i Skärgården. Idag såg jag i alla fall en Havsörn, jag menar Pentax, i Kungsan...

Bilagor

• IMGP9794.jpg
    IMGP9794.jpg
    37.2 KB · Visningar: 891
Senast ändrad:
hittade en havsörn på drottninggatan för nån månad sedan...
en k-x, om jag inte ser fel

Bilagor

• kungsorn.jpg
    kungsorn.jpg
    42.3 KB · Visningar: 796
Inga bilder, men under sommaren som har gått har jag träffat på två personer som använt Pentax. Första personen träffade jag genom att jag hörde någon ropa på mig när jag hade min Pentax K20D + FA35mm F2 över axeln.
Han ropade på mig och frågade om min kamera jag hade och berättade att även ha hade en Pentax, en modell K-7. Senare var vi ute och fotograferade några gånger tillsammans innan han flyttade tillbaka till Tyskland då han var tillfälligt studerande i staden jag bor.

Nästa person med Pentax jag träffade var också utlandsstudent men från Nedeländerna, han träffade jag genom gemensamma vänner då de studerade på samma ställe.

Alltid kul att ett kameramärke kan få människor att umgås. :)

Såg en Pentax när jag var i Egypten i somras... wow!

Utöver mig själv känner jag två kompisar som kör med Pentax. Annars är dom rätt sällsynta att stöta på. Men känns som att dom kommer med bättre och mer publikvänliga modeller just nu.

K-x har visst sålt väldigt bra och K-r och K-5 är ju inte direkt sämre kameror som bör stå för god konkurrens mot övriga märkens motsvarande modeller. Problemet är väl att det är lite reklam och få handlare har kamerorna i sina butiker.

Såg en Pentax när jag var i Egypten i somras... wow!

Utöver mig själv känner jag två kompisar som kör med Pentax. Annars är dom rätt sällsynta att stöta på. Men känns som att dom kommer med bättre och mer publikvänliga modeller just nu.

K-x har visst sålt väldigt bra och K-r och K-5 är ju inte direkt sämre kameror som bör stå för god konkurrens mot övriga märkens motsvarande modeller. Problemet är väl att det är lite reklam och få handlare har kamerorna i sina butiker.

Såg faktiskt att Expert i Vänersborg har tagit in lite Pentax nu när jag kikade in här om dan. När jag i slutet av sommaren va på jakt efter en Pentax så skakade det bara på huvudet då jag frågade om det hade pentax. Det går framåt =)

Vi borde sätta ihop en Pentax flash mob. Undrar om vi kan få ihop 100 personer med Pentax i Stockholm. Samlas på plattan....helt plötsligt tar alla fram sina kameror och börjar fota. Kan ju bli rätt kuliga bilder också, och otroligt ovanliga om vi blir många :)

Vi borde sätta ihop en Pentax flash mob. Undrar om vi kan få ihop 100 personer med Pentax i Stockholm. Samlas på plattan....helt plötsligt tar alla fram sina kameror och börjar fota. Kan ju bli rätt kuliga bilder också, och otroligt ovanliga om vi blir många :)

Kul idé. Jag ställer upp....

- JA! Snacka om Pentax Geek meet!

Kanske dags för ett Geek Meet i GBG igen - också...

Nu snor vi ju tråden lite, men jag håller med. Var ett tag sedan sist... Och då jag fick hem min K-5 häromdagen så har man ju dessutom nåt nytt att visa upp!

För att gå tillbaka till ämnet:

Jag kör spårvagn och hittade en bortglömd kamera på vagnen vid ändhållplats. En fin liten K100D. På väg mot stan sedan så hittade ägaren mig och jag lämnade tillbaka den mot beskrivning och personuppgifter. Försökte få igång en liten pentax-stund, men han hade knappt nån koll alls på kameramärken överhuvudtaget. Han hade lånat kameran av en kompis (jobbigt att tappa bort en kompis kamera).

Vi är inte många pentaxianer på spårvägen och av alla vagnar och alla förare så glömdes en pentax på just min vagn. :)

Nu snor vi ju tråden lite, men jag håller med. Var ett tag sedan sist... Och då jag fick hem min K-5 häromdagen så har man ju dessutom nåt nytt att visa upp!

Ja det hade varit kul, jag missade dessutom det förra så det var väldigt längesen. Hade varit kul att kolla på K-5:an. Jag kan bidra med en K-x och FA43 limited. Vi kanske skulle skapa en egen tråd för det här...

En bild på en pentaxian i kylan. Det är för övrigt min K-5 hon håller i och bilden är tagen med hennes K-7.

Bilagor

• K7_IGP1856_400.jpg
    K7_IGP1856_400.jpg
    15.1 KB · Visningar: 221
Tycker det här är en alldeles för bra tråd för att bara få rinna ut i sanden :)
Så jag bidrar med en Pentaxian som jag stötte på vid en lokal konsert.

Bilagor

• IMGP7795.jpg
    IMGP7795.jpg
    13 KB · Visningar: 110
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar