mighty mattis
Aktiv medlem
När jag körde med olympus hade jag en 11-22 som jag gillade skarpt, använde den mest på 11mm (22mm omräknat till 35mm formatet). Jag saknar brännviden nu när jag har byt till pentax. Tänkte att Pentax SMC-DA 14/2,8 ED IF kunde få ersätta min olympus zoom. Men frågan är om man ska satsa viddare då jag har 16-45 mm (som är bra men inte riktigt räcker till). Det blir ju bara 4 mm skillnad mellan min kitzoom och 14mm 2.8.
Känner att jag behöver mer synpunkter om gluggen innan jag bestämmer mig och vad är då bättre än att vända sig till de rutinerade folket på pentaxforumet. Synpunkter på hur Pentax SMC-DA 14/2,8 ED IF står sig i förhållande till 16-45 och kanske främst 12-24 är välkommet men även hur den är jämfört med andra tillverkares vidvinklar(tamron,sigma).
Känner att jag behöver mer synpunkter om gluggen innan jag bestämmer mig och vad är då bättre än att vända sig till de rutinerade folket på pentaxforumet. Synpunkter på hur Pentax SMC-DA 14/2,8 ED IF står sig i förhållande till 16-45 och kanske främst 12-24 är välkommet men även hur den är jämfört med andra tillverkares vidvinklar(tamron,sigma).