Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Pentax K-x, Nikon D90 eller Sony Alpha 550

Produkter
(logga in för att koppla)

linkan110

Medlem
hej !

ska köpa mig en systemare nu och efter att läst det mesta som jag hittat så är jag inne på en k-x ! dock har den ju inte kommit än så man letar runt efter motsvarande hos andra tillverkare och det är väl dom här kamerorna jag fastnat för !

viktiga saker för mig är bildsekvens 4,5b/s minimum, kommer mest handla om action såsom skidor, rugby, downhill och skate !

det jag kan känna att man missar om man inte tar d90 är väl begagnat-marknaden efter objektiv och tillbehör.

har någon några tips, runt 10k -+ 2k !

elr ska jag bara vänta !

/mattias

hej !

ska köpa mig en systemare nu och efter att läst det mesta som jag hittat så är jag inne på en k-x ! dock har den ju inte kommit än så man letar runt efter motsvarande hos andra tillverkare och det är väl dom här kamerorna jag fastnat för !

viktiga saker för mig är bildsekvens 4,5b/s minimum, kommer mest handla om action såsom skidor, rugby, downhill och skate !

det jag kan känna att man missar om man inte tar d90 är väl begagnat-marknaden efter objektiv och tillbehör.

har någon några tips, runt 10k -+ 2k !

elr ska jag bara vänta !

/mattias

Varför inte Canon? EOS 40D finns för runt 5000, då har du plats för en del gluggar också innan pengarna tar slut! Är stolt ägare av en själv, kan inte klaga på något sätt! :) 6,5 bps, en semiproffs modell av god kvalité! Kunde inte bli något bättre val för mig =)

18-55/3,5-5,6 IS samt 55-250/4-5,6 IS har jag, kitgluggarna. passar bra som förstagluggar, men efter att ha kört med en 50/1,2L USM på känner man sig ganska dålig :(

just de ja...har tittat en del på den också !

ska ev. titta på några imorn !

gör så!de kommer ut ganska ofta nu på både blocket men främst annonsmarknaden här på fotosidan. försök få någon men få exponeringar, dock håller de till över 100 000 exponeringar innan slutaren ger sig, så det ska inte vara några problem, men ändå :) Tänk dock på att det är en utgående modell, med andra ord kommer den inte vara värd jätte mycket pengar om några år, men du får fortfarande mycket kamera för pengarna!

Var i dina banor i somras, har bara ägt min sedan början av juli. Kollade också på Pentax och sony system, men efter att ha läst o läst o läst o gjort trådar här o läst o läst o kommenterat o läst lite igen kom jag fram till att en av de större, Canon/Nikon är bäst. Andrahandsmarknaden är så mycket större, objektivutbudet är större och tillbehörsmarknaden är större. Det är bara att välja o vraka, allt finns! Dock är det ju bra om du har en far som ägt hela Konica Minoltas system, de passar ju fortfarande till Sonys kameror. Nepp, Canon ska det vara, 40D också! Gillar inte Nikon, vet inte varför. Det är något, som inte ska vara där. Inte nikon för min del, Canon<3 :)

nu lutar det åt canon 40d elr 50d ! har en känning på en här i göteborg men får se, den har 0 expo och föjldaktligen lite dyr för mig, får se vad som händer !

blev en 40d med 18-55 och 50-250 och ett batterigrepp !

blir nog grymt nöjd !

trevligt, exakt samma som jag har, fast jag har utökat med Canons EF 50mm f/1,8 II, ett måste i alla kameraväskor. cirkus 1200 kr och den är din, skärpa som inget förr, även om byggnadskvalitén inte är på topp. Det spelar dock ingen roll, det är klart deras mest prisvärda objektiv. Köp en du med, du blir inte missnöjd! :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar