RE1NE V1NDEBR0
Avslutat medlemskap
som lennart skrev så blir det lätt pajkastning när det snackas märken (även om jag själv tycker av pentaxianerna är de värsta talibanerna i sammanhanget )RE1NE: hmmm, manull fokus kan vara kul, men kanske lite jobbigt...
Tittade på canon och nikon först... kom inte ihåg varför jag valde bort dom, började med att fundera på canon eos 1000, och någon nikon... hmm ska jag ta dom i beräkningen igen kanske? Fast då tror jag att jag går några snäpp högra upp än 1000d och nikonmodellen jag kollade på. Inte lätt att välja kamera hehe, men viktigt att tänka igenom tycker jag. (syrran tycker det är ju bara att fara in till expert och köpa den som är på bra erbjudande...)
Edit: just ja, bildstabilisator i huset är med på listan med vad som SKA finnas!
vad gäller stabilisering i huset så är det givetvis bra men det är inte självklart... canikon levererar många bildstabiliserade objektiv utan större merkostnad jmf med sony/pentax. Och har man att välja på stabilisering i huset jmf med stabilisering på alla sina objektiv tror jag det är många väljer att ha det i objektivet... fördelen med pentax/sony är att snabba fasta objektiv som 50 1,4 blir stabiliserade, det blir de inte på canikon.
men jag tycker du ska glömma pentax, de är verkligen inte med i leken. Sony hade jag nog tittat en hel del på själv om jag hade köpt nytt idag (speciellt eftersom de slumpat ut A850 nyligen).