Annons

Pentax K-5 Limited

Produkter
(logga in för att koppla)

Starslin.se

Aktiv medlem
Är det någon som vet hur många Silver K-5:eek:r som kommer att leta sig till Sverige?
Hittills så är det enbart Cyberphoto och Scandinavian Photo som finns registrerade på Prisjakt.

Hur många av de 1500st....

Några få K-5 silver ltd...

SRS skriver att 50 stycken kommer till UK... De flesta länder får ingen tilldelning vilket Pentax Forums nämner. De skriver vidare att B&H har Silver ltd vilket är "Great news for international users!" Man skriver även att den totala produktionen av Silver ltd kommer att uppgå till mellan 1000 o 2000.

Så... det blir nog inte speciellt många som kommer hit till Sverige... men april är ju snart här så då får vi veta ;D

Fick min idag

Eller...
Har beställt på Uppsala Fotokompani och den skulle inte komma i första sändningen.
Kan bli försening om Sony har problem med sensorfabriken.

Vanlig..

Har gett upp tanken på LTD och satsar istället på en "vanlig" K-5:a

LTD-n fanns inte upplagd i sortimentet vilken åter visar på hur få som lär dyka upp?

Enl. min lokala handlare så hade Focus hemma 30st med 18-55mm kit men inga med enbart hus.
Sändningen hade kommit in sent så man får hoppas på att det är utan prickar på sensorn.

Man har ju ingen större lust att vara utan när den kollas upp...

Nu är den här!

Hämtade ut min idag hos Foto Posé i Östersund, min lokala Pentax-handlare. De har en kvar! Hälsa från Jörgen om du ska köpa den ;-)

Bilagor

• _IGP9947-400px.jpg
    _IGP9947-400px.jpg
    57 KB · Visningar: 731
  • _IGP9950-400px.jpg
    _IGP9950-400px.jpg
    59.7 KB · Visningar: 737
  • _IGP9952-400px.jpg
    _IGP9952-400px.jpg
    81.9 KB · Visningar: 740
Jag beställden K 5 Limited på Cyberphoto i slutet av februari så jag går nu och väntar. Kul att en nu har levererats. Hoppas cyberphoto hör av sig snart.

/Kenneth

Trodde limited K-5 skulle se ut som sk*t... jag hade helt fel! =)
Mycket snygg kamera tillsammans med ltd-gluggarna, ren och skär porr. Hur ser det ut med svarta gluggar?

mmmmm

Mycket snygg kamera tillsammans med ltd-gluggarna, ren och skär porr. Hur ser det ut med svarta gluggar?

Hämtade min K-5 Silver idag och den ser bra ut med alla objektiv, men med 21 an silver är den läcker. Grattis till alla som fått taq på någon

Personligen så tycker jag att silver-gluggarna framträder mer på min svarta K-7:a. Men K-5:an ser läcker ut med en svart 21:a på.

Det som gjorde mest intryck på mig när jag tog K-5:an i handen var faktiskt inte silver finishen. GREPPET är helt sanslöst mycket bättre än originalet. Och då var ändå originalet väldigt väldigt bra. En annan sak som slår mig är slutaren. Den är ju ännu skönare än K-7:ans. Nä nu hinner jag inte skriva mer. Jag är fullt upptagen med att använda detta mästerverk.

En "vanlig" svart....

Hämtade ut min idag hos Foto Posé i Östersund, min lokala Pentax-handlare. De har en kvar! Hälsa från Jörgen om du ska köpa den ;-)

Kan ju inte skriva tyvärr för att jag ändå valde en vanlig svart, blev lite billigare.(grävde djupt i fickan)
Jag hämtade ut min hos stadens lokala handlare idag!
Sitter bara nu och väntar på att batteriet ska bli fullt..... går ju sååå långsamt! (i alla fall idag)
Känns som en underbar liten klimp att hålla i händerna.

Grattis till er alla som fick tag i en LTD

Grymt läckra med silver optiken på, men jag tror inte min skäms med FA*200mm på ändå : )

Kan ju inte skriva tyvärr för att jag ändå valde en vanlig svart, blev lite billigare.(grävde djupt i fickan)
Jag hämtade ut min hos stadens lokala handlare idag!
Sitter bara nu och väntar på att batteriet ska bli fullt..... går ju sååå långsamt! (i alla fall idag)
Känns som en underbar liten klimp att hålla i händerna.

Grattis till er alla som fick tag i en LTD

Grymt läckra med silver optiken på, men jag tror inte min skäms med FA*200mm på ändå : )

GRATTIS till din K-5:a. Visst är ltd snygg - men det är den svarta också!

LYCKA TILL din nya kamera!

Hämtade min i Fredags

I Fredags fick jag min K5 Limited Silver från Cyberphoto efter att ha väntat 2 månader och det var det värt.
Den är en rejäl uppgradering från K7:an jag är lika nöjd som en gris i en gyttjepöl :) Så här ser den ut
med DA 16-50.

Bilagor

• _K7_6518.jpg
    _K7_6518.jpg
    70.4 KB · Visningar: 425
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar