Advertisement
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Pentax glugg i USA?

Produkter
(logga in för att koppla)

jolo

Aktiv medlem
Någon som har erfarenhet av att handla Pentax grejor i USA?
Jag är lite (ok, mycket...) sugen på deras ljusstarka 77a och kan man kapa lite på priset så vore det ju trevligt.
Jag kommer att vara en sväng i Minneapolis under vintern men antar att det billigaste där som här är att beställa via postorder.
Tips på rätt butiker/hemsidor?

/Johan

Tanken är att beställa över nätet till min kompis i Minneapolis och pröjsa via VISA.
Sen bära det med mig hem, så skulle det gå att göra här hemma, antar att det är lika där?

/Johan

Om du bestaller over internet fran en delstat till en annan sa slipper du salestax pa ca 8 %

Jag tror att leveransadressen maste vara samma som faktureringsadressen pa ditt kreditkort. Mao maste din kompis nog gora bestallningen. B&H ar en mycket serios leverantor.

papi skrev:
Om du bestaller over internet fran en delstat till en annan sa slipper du salestax pa ca 8 %

Jag tror att leveransadressen maste vara samma som faktureringsadressen pa ditt kreditkort. Mao maste din kompis nog gora bestallningen. B&H ar en mycket serios leverantor.

Rätt säker på det också ! Har en bekant som "köpte" med sitt kreditkort här hemma. Köpet igenom men sedan vägrade affären skicka till annan adress än kortets ägare så det gick inte att få grejen skickad till kompisen i USA för att sedan hämta där.

Till sist fick min bekant tillbaks sina pengar men minus alla avgifter och växlingskurs :eek:)

Snopet! Bättre att låta din kompis betala om han kan och sedan ge honom pengarna.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar