Annons

Pentax geek meet i göteborg!

Produkter
(logga in för att koppla)

roxy

Medlem
Följer sthlms förslag om möte!

Eftersom det verkar som om att vi är några stycken från gbg så hade det varit roligt med ett eget geek meet här... någon med förslag på när och var??
 
Jag är eventuellt på. Det beror på när och var... och om jag har någon kamera då... :S Är i säljartagen för att få råd med K-7. :)
 
Är på jag med, men som sagt beror på när. Ett najs fik hade suttit fint. Är det bara digitalt som gäller eller kan man ta med en 35mm kamera?

///Anders S
 
Om jag förstod andemeningen i Stockholms möte så var det fokus på prylar, och eftersom våra gammla 35mm objektiv passar på de digitala och i många fall tvärt om så är väl inte digitalt något krav som jag ser det, eller?

Har själv en del roliga 35mm prylar som en fungerade ME-F med original AF glugg och varför inte testa en SMC-M 50/1.4 + SMC-F 1.7x AF adapter på sin digitala ;)
 
Är helt klart på! Beror som sagt bara på vilken dag och tid... Nån som har nåt bra förslag?

Kanske kan vi göra som fotofikan och träffas på nåt fik nån eftermiddag.
 
Är helt klart på! Beror som sagt bara på vilken dag och tid... Nån som har nåt bra förslag?

Kanske kan vi göra som fotofikan och träffas på nåt fik nån eftermiddag.

Vad kul med intresse!!
Eftermiddag på något fik låter super, Någon föreslog avenyn, Evas Paley kanske??

Tar mig friheten att förslå något!! Vad sägs om mån den 22juni kl 17.00?
Eller är det för nära inpå...?
 
Vad kul med intresse!!
Eftermiddag på något fik låter super, Någon föreslog avenyn, Evas Paley kanske??

Tar mig friheten att förslå något!! Vad sägs om mån den 22juni kl 17.00?
Eller är det för nära inpå...?

Evas Paley, måndag 22 juni kl 17. Låter bra tycker jag. Nån som har några invändningar?
 
Gött mos.

Jag tar med mig min Metz 58 blixt, några gamla fina manuella objektiv och ett par "gör det själv"-projekt...

Ska bli kul att få prata IRL med andra pentaxianer! Händer ju inte så ofta...
 
Kommer att ta med min ME-F, K20D med D-FA 100/2.8 macro, FA 50/1,4, 1.7x AF-konverter och SMC-M 50/1.4 och 85/2.0. Sigma 10-20 och kanske min Pentax 6x7...

Om nån har limited gluggar så ta med...
Skulle gärna vilja pröva en FA 35/2.0 också, då jag funderar på att köpa en...
 
Så där ja... Då har vi haft vårt första geek meet! Mycket givande, intressant och roligt. Trevliga människor och fina fotogrejer. Det tycker jag definitivt vi ska göra igen.
 
Instämmer! Den lilla stunden jag var där så var det väldigt trevligt. Synd bara att jag fick en körning. Nästa möte får vi ta en runda och ta en del kort kanske? Det kommer att bli roligt att få lite fotokompisar där man håller till. Och det är bra att man kan fråga de som vet lite mer än en själv så att man lär sig.

///Anders S
 
Tack för ett jättetrevligt geek meet idag i gbg!

Vad roligt att träffa andra och lära sig en massa nytt!

Hoppas vi kan göra om det nån gång!
 
Ja tack för igår! Det var trevligt den korta stunden jag var med. Kul att kolla på en del äldre grejer och en del nytt och förstås kul att träffa lite andra pentaxianer. :)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.