Annons

pentax geek meet gbg!!!

Produkter
(logga in för att koppla)

roxy

Medlem
Hej allesamman!

det kom upp för ett tag sedan ett inlägg om ett andra geek meet här i gbg. Blev det något av det???

Jag tycker dock att det hade vart kul att träffas igen och utbyta lite ideer!
Jag ger ett förslag här så kan ni väl säga till om ni kan?!

Evas Paley, Onsdagen den 21/10 vid 19:00!

Mvh mitsy
 
Yes, yes, yes! Jag kommer!

Har en ny DA* 50-135/2.8 med mig, blir kanske en K-7 innan dess också...

Kanske några analoga?
 
nice, skulle komma om var där... Var för händer det aldrig något sådant i södra norrland =p (läses sundsvall)
 
Det blev ingen andra vers... Förrän nu! Jag är på.

50-135:an är ett fint objektiv. Har fått klämma på det en gång, men gör det gärna igen. :)

Förutom mitt bas-kit tar med mig min nyaste leksak (med betoning på leksak) 10-17mm Fisheye. Och så lite hemmabyggen så klart.
 
Jag är i närheten av Göteborg då (Kungshamn) och ska försöka komma. Lämnar ett definitivt besked senare. Sådant här kul händer inte hemma så det gäller att passa på. Särskilt när det är fler Jämtar som ska dit ;) Med i min packning hit ner är en K-7:a samt 35mm limited, *55mm och 12-24
 
Jamtland, Jamtland, jamt å ständut! Limited gluggarna är ju alltid trevliga att klämma på, och ju fler dessto bättre. Kul om du kan dyka upp.
 
Hur var sammankomsten igår då? Hade ni samlat ihop några roliga gluggar och annat att testa? Någon kanske har några bilder att lägga upp till o med?

Hade tyvärr ingen möjlighet att komma den här gången, så jag får dyka upp på nästa istället. Bra initiativ iaf Mitsy!
 
Det var mycket trevligt, med en liten skara. Jag, Mitsy och Peter fikade och snackade i en timme eller två. Jag fotade faktiskt inget, men det finns ett par bilder i de andras två kameror, tagna med kvällens hit: mitt 10-17mm fisheye. Otroligt roligt objektiv och jag tror att i alla fall Peter blev väldigt sugen på att införskaffa ett...

Vi kom i alla fall fram till att nästa träff blir snart.
 
Ja, det var jättetrevligt i onsdags!
Bilderna kommer snart upp på min sida!
Tack killar för alla nya tips jag fick =)
 
Kul att ni kommit igång. Jag och Jimmy snackade lite igår om att det vore kul med ett nationellt möte, men kräver ju lite framförhållning och kanske erfarenhet från lite större träffar.

Jag skulle gärna åka ner till Götet för en fotosväng, där har jag aldrig knatat runt med kameran så det kan vara inspirerande. Så om ni har lite fler möten och anordnar något med några veckors varsel, se till att hetsa lite folk att komma på besök. Ni med lokalkännedom kan ju t.ex. lägga upp ett litet schema över några lämpliga fotoplatser som skulle kunna locka oss att köpa biljett på X2000 :)

Stockholm kommer givetvis att göra något liknande till våren, och det vore kul om fler städer försökte locka lite folk att komma förbi. Som någon sade när vi var ute och fotade i lördags (tror det var Jimmy); man får ofta ut mer av sitt fotograferande om man lägger pengarna på fotoresor istället för på utrustning.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.