Bofoto2
Aktiv medlem
Vasst fångat.Tornseglare i flykt i skarpt motljus. Pentax K5 och 200mm.
mvh Terje
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Vasst fångat.Tornseglare i flykt i skarpt motljus. Pentax K5 och 200mm.
mvh Terje
Ja tackTrevlig rapport och du verkar ha haft det kul!
Skarpt fångat.Tornseglare i flykt i skarpt motljus. Pentax K5 och 200mm.
mvh Terje
Intressant!Jag flög över till Watford och England i november, det var Pentax 100års event vid SRS microsystem. Det blev en workshop, 3 seminarium för mig och 100års festen. Plus lite inköp på SRS, allt på samma dag.
Workshopen var porträtt, FA50/1,7 på f4 med dålig bakgrund.
Jag flög över till Watford och England i november, det var Pentax 100års event vid SRS microsystem. Det blev en workshop, 3 seminarium för mig och 100års festen. Plus lite inköp på SRS, allt på samma dag.
Ser lite läskigt ut, men snyggt fångat!Visa bilaga 150168
Superzoomen DA 18-250 på en K-7:a hjälpte mig att fånga det här ögonblicket i Kamari på Santorini.
Ser lite läskigt ut, men snyggt fångat!
Minns att jag googlade en del innan jag köpte mitt från Ryssland. Vill minnas att objektivet finns i flera versioner med lite olika kvalitet och egenskaper. Mitt är ett Helios-44M-7 och jag är helnöjd med både kvalitetskänsla och bildegenskaper.Riktigt fint skimmer i bilden!
Jag är nyfiken på objektivet. Har beställt en version med K-bajonett från Sibirien. Det ska gå att lirka fram lite swirly bokeh i vissa situationer.
Lite kul bild. Påminner väldigt mycket om en bild från en Pentaxkatalog från 70talet. Fast den statyn var väldigt mycket större. Vet inte om du hade den i åtanke när du tog bilden?