Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Pengar tillbaka när du köper vissa Canon objektiv, tillbehör

Produkter
(logga in för att koppla)

nikitin

Aktiv medlem
Saxat från Canons hemsida;

När du köper en attraktiv EOS 20D och/eller EOS 350D under kampanjperioden får du tillgång till erbjudandena i kampanjen. I kamerakartongen finns ett häfte med värdecheckar för objektiven och tillbehören plus en BJ-skrivare. Varje värdecheck visar hur mycket du får tillbaka för en viss produkt. Köp produkterna som du vill ha, fyll i en anmälningsblankett per produkt som du har köpt och sänd in blanketten eller blanketterna tillsammans med streckkoden i original från tillbehörskartongen samt kopior på dina inköpskvitton. Canon överför sedan pengarna som du får tillbaka till ditt bankkonto.

Tillbehör i erbjudandet:

  • EF-S 10-22 mm f/3,5-4,5, SEK 900
  • EF-S 60 mm Macro, SEK 450
  • EF 70-200 mm f/4 L USM, SEK 900
  • EF 17-40 mm f/4 L USM, SEK 900
  • EF 28-135 mm f/3,5-5,6 IS USM, SEK 450
  • EF 300 mm f/4 L IS USM, SEK 1350
  • Extender EF 1,4x II, SEK 450
  • Extender EF 2x II, SEK 450
  • Speedlite 580EX, SEK 450
  • Speedlite 420EX, SEK 450
  • Macro Ring Lite MR-14EX, SEK 450
  • EF 20 mm f/2,8 USM, SEK 450
  • BJ-skrivare i9950, SEK 450

Erbjudandet är inte tillgängligt i Italien, Norge eller Danmark.


-- Nicke
 
Får ju hoppas att det fungerar bättre än cash-backen på 300D. Efter 4 månader har inte mina pengar dykt upp än, trots att jag ringt fyra gånger till canon´s support...
 
nikitin skrev:
Saxat från Canons hemsida;

När du köper en attraktiv EOS 20D och/eller EOS 350D under kampanjperioden får du tillgång till erbjudandena i kampanjen. I kamerakartongen finns ett häfte med värdecheckar för objektiven och tillbehören plus en BJ-skrivare....

-- Nicke


Hmm, detta antyder att erbjudandet gäller om man köpt ett kamerahus men enligt tex scandinavian så verkar det gälla generellt. Saxat från deras hemsida på: http://www.scandinavianphoto.se/?go=/info/news.aspx?newsid=3841923

--- start klipp ----

Canon ger pengar tillbaka för tillbehör.(3/22/2005)
Om du köper utvalda produkter från Canon under 15/3 till 31/12 -2005 så kan du om du vill få pengar tillbaka. Hur mycket beror på vilken produkt du väljer att köpa.

De produkter som berörs är: Pengar tillbaka:

Speedlite 580EX 450kr tillbaka
Speedlite 420EX 450kr tillbaka
Extender EF 1,4x II 450kr tillbaka
Extender EF 2x II 450kr tillbaka
Skrivare i9950 450kr tillbaka
EF 20mm f/2,8USM 450kr tillbaka
EF 28-135mm f/3,5-5,6IS USM 450kr tillbaka
EF-S 60mm f/2,8 makro USM 450kr tillbaka
EF-S 10-22mm f/3,5-4,5 USM 900kr tillbaka
EF 17-40mm f/4L USM 900kr tillbaka
EF 70-200mm f/4L USM 900kr tillbaka
EF 300mm f/4L USM 1350kr tillbaka

För att få dessa nämnda summor åter ner i plånboken gör du följande efter köp.

1. Gör en kopia av ditt inköpskvitto och klipp ut streckkoden i orginal från kartongen till objektivet eller tillbehöret

2. Fylli anmälningsblanketten som finns på webbplatsen: www.canonextrapromotion.com

3. Skriv ut blanketten och sänd den tillsammans med den giltiga värdechecken, kopian av inköpskvittot och streckkoden i orginal till Canons promotor:

Canon Promotion Center
PO Box TO 34 DEPT. #44597
Tipperary
Irland

--- stopp klipp ----

// Mats
 
Mats, jo, i reglerna sägs det inget om det, men ringer man Canons support så svarar de att det bara gäller kunder som köpt en 350D eller 20D inom kampanjens datum. Det går dessutom att beställa häften från hemsidan för kampanjen ifall man "tappat" det som följde med kameran.
 
Jag kan inte ens hitta något om att man måste styrka ett innehav av de 20D eller 350D, så det verkar väldigt oklart.

Kvittot och streck-koden som ska skickas in kommer ju från tillbehöret man köpt inom perioden.
 
Foto-Gabbe skrev:
Kvittot och streck-koden som ska skickas in kommer ju från tillbehöret man köpt inom perioden.

Fast häftet/värdechecken kommer med kameran..
Fast vi som har "tappat" vårat häfte kan ju beställa ett nytt. (om det fungerar, jag har inte sett till något häfte än i alla fall)
 
Var står det att man måste visa kvitto för kameran? Ibland missar man saker, men denna gången har jag verkligen letat...
 
1. Gör en kopia av ditt inköpskvitto och klipp ut streckkoden i orginal från kartongen till objektivet eller tillbehöret.

Jag tror det är någon form att man måste beställa allt i ett.
 
Först och främst så läste jag "du måste" i ditt tidigare inlägg... sorry Lasse.

Som jag tolkar det så är det kvitto + streckkod från objektivet/tillbehöret. Rabatthäftet kom ju i kartongen (om man inte tappat det och beställt ett nytt), så det köpet kan ju inte bli samtidigt med huset.
 
Verkar som scandinavian då behöver förtydliga sin text lite till erbjudandet, för att klarlägga om man behöver ha pungat ut för ett kamerahus dvs...

Någon som vet vad man behöver för info för att få en ny lapp när man "tappat" sin? Går de på serienummer på huset eller något?

// Mats
 
Det kan inte jag heller, därför tänker jag försöka iaf, trots att Canon vid samtal med deras support säger att huset med kupongen måste vara köpt inom kampanjens datum. Men jag vet inte hur de ska kunna kolla det om man nu inte behöver skicka in det kvittot.
 
Gratis minneskort också

Jag köpte en 350D i förrgår och kan berätta att man dessutom gratis får ett 256 MB CF-kort om man köper en 20D eller 350D under perioden 16/3-31/12 2005.

Inget värstingkort precis, men kan ju vara trevligt att ha som reserv i kameraväskan.

Ps. Angående "pengar tillbaka på tillbehör"
Nånstans på promotionsidorna såg jag förresten en tidsaxel över genomsnittlig behandligstid för "cash back"-ärenden, land för land. Det var rätt lång handläggningstid...
 
Eftersom jag lyckades "tappa" bort mitt rabatt häfte, beställde jag ett nytt enl. ovan...
Och se, efter dryga två veckor damp det ner i brevlådan !
 
Undrar precis som Lars, gäller kupongen om man köper blixten i annat land som ingår i kampanjen?

lostartist skrev:
Så det gäller alltså från technikdirekt som jag beställt en 420 blixt från ?
Nån som vet?

- QoS
 
Jag vill inte påstå att jag vet säkert, men det står så här i villkoren:

"4. Kampanjen arrangeras i följande 14 länder: Österrike, Belgien, Finland, Frankrike, Tyskland, Grekland, Irland, Luxemburg, Nederländerna, Portugal, Spanien, Sverige, Schweiz och Storbritannien. För att återbetalningen ska gälla måste produkterna ha köpts i ett av dessa länder."

Det borde betyda att t.e.x. Technikdirekt kan användas även av oss tycker man.
 
Ringde och frågade Canon och det ska vara lungt under förutsättningen att tillbehöret är levererat och sålt för t ex Tyskland (som ingår i kampanjen).

Nu är frågan, vet nån om Technikdirekt importerar från USA eller om det är från Canon Tyskland dom köper sin tillbehör.

- QoS
 
Jag tror inte att dom importerar från USA. Jag har köpt min 350D från Technikdirekt.de och jag fick med ett rabatthäfte på tyska och i valutan Euro, så...
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.