ANNONS
Annons

Peleng fisheye

Produkter
(logga in för att koppla)
Enligt rubriken är detta för minolta, såg att det längre ner står canon eos men kanske dumt att riskera att det blir fel. Om du letar på ebay brukar detta objektiv säljas med canonfattning. Köpte i höstas ett MC zenitar fisheye med canonfattning från ebay, fick hem det på några dagar levererat med bud hem till dörren, funkar perfekt.

Rugift är TOKBRA!

Köpte mitt Zenitar 16mm därifrån för något år sen och säljaren ringde upp och undrade om alla uppgifter stämde och inom en vecka hade jag ett litet brunt papperspaket i handen, väl inslaget och luktade vapenfett.

Rugift är en helt annan klass än någon svensk butik, skulle hellre handla där än på Elgiganten!

JAg känner till rugift och det är en viss prisskillnad, men den är inte så stor. Men det är ändå en skillnad.

det skiljer ~500 kr för att vara lite mer precis.

jag är en fattig student :(

Senast ändrad:
Jag köpte mitt av en kille som kallar sig Litvania på tradera. Han har nån koppling till företaget east wave i Usa som man också kan beställa direkt ifrån.

har febrilt sökt på tradera, men han har inga annonser uppe, och jag får inte tag på hans mail heller.

Tror du kommer bli nöjd. Jag använder min Peleng till 360x180 panoramor och för kul effekter.

Det är ju helt manuellt, men å andra sidan inte mycket att ställa in.

Jag kan inte riktigt rekomendera rugift.com

men men.

Nu har det gått en månad sen jag beställde objektivet och jag har det fortfarande inte.

Hur som helst går paketet att spåra i alla fall. Den 19e juni lämnade paketet USA, miami. Men mer har det inte uppdaterats.

Ska iväg på en semester här i sverige imorgon, så det är väldigt olyckligt att fisheyet inte har kommit. Men surt sa räven.

Jag har en teori om att objektivet först skickas till rugifts samarbetspartners "ccnow" i atlanta(?) i USa och sedan så skickas det från USA. Låter väldigt konstigt. Men hur kan det annars ta EN MÅNAD?

Jag hade ett liknande problem som jag inte riktigt vet vem som hade ansvaret för. Paketet skickades inte till mitt vanliga utlämningsställe, utan till det centrala för hela Umeå (där jag bodde då). Sedan skickades aldrig någon avi ut förrän det var dags för påminnelse. Då visade det sig att paketet hade ankommit bara ett par dagar efter att jag lagt beställningen, men att det legat på postterminalen i tre veckor...

Kommer tyvärr inte ihåg hur det såg ut med spårningen (om det ens gick att kolla då).

marten_p skrev:
Jag hade ett liknande problem som jag inte riktigt vet vem som hade ansvaret för. Paketet skickades inte till mitt vanliga utlämningsställe, utan till det centrala för hela Umeå (där jag bodde då). Sedan skickades aldrig någon avi ut förrän det var dags för påminnelse. Då visade det sig att paketet hade ankommit bara ett par dagar efter att jag lagt beställningen, men att det legat på postterminalen i tre veckor...

Kommer tyvärr inte ihåg hur det såg ut med spårningen (om det ens gick att kolla då).
Har råkat ut för samma sak.
Fraktbolaget körde ut paketet till mig, som inte var hemma!
Fraktbolaget lämnade ingen avi att dom sökt mig vilket dom ska göra.
Då innehållet var ganska viktigt så kollade jag att det verkligen var skickat, vilket jag fick bekräftat.
Sedan var det till att spåra paketet som visade sig ligga och vänta på att bli hämtat.

Så har du kollinummer sök reda på var paketet finns, troligen ligger det hemma och väntar på dig.
Vänta dock inte för länge så att dom skickar tillbaka det.

ANNONS