Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
PCMCIA-läsare går segt
- Trådstartare Mackan2
- Start datum
TheJaff
Aktiv medlem
Du har antagligen ett "vanligt" 16-bitars PCMCIA/PCCard-kort vilket är väldigt slött. Även om du får resten av datorn att snurra på OK så kommer du aldrig få speciellt bra överföringshastighet. För att få det måste du ha ett Cardbus-kort som ser likadant ut förutom att det är en metall-plåt med några upphöjda "pluppar" vid kontaktänden av adaptern.
Se här:
http://www.delkin.com/store/customer/product.php?productid=164&cat=&page=
Se här:
http://www.delkin.com/store/customer/product.php?productid=164&cat=&page=
pontus.h
Aktiv medlem
Oj, då har jag lärt mig nåt idag också! Har haft samma problem med att datorn går grymt segt när jag tankar bilder. Trodde bara att plupparna var något i tillverkningsprocessen, typ att hålla fast plåten på plasten eller nåt.
-Men jag fick kortet grymt billigt i Pantip Plaza, Bangkok...
TheJaff
Aktiv medlem
Jo jag fick mitt 16-bitars grymt billigt också, Datorbutiken.se, 99krpontus.h skrev:
För ett Cardbus 32-bitars får man punga ut åtminstone 400 spänn verkar det som.
rogerjmorell
Aktiv medlem
Jag hade samma problem med att datorn(Inspiron 9300/Windows XP) blev seg.
Dock löste det sig när jag installerade Intel Mobile Chipset Drivers från leverantörens hemsida(DELL).
Dvs, det går ju inte snabbare att kopiera(men helt ok), men jag kan göra annat samtidigt.
Jag har ett Sandisk pcmcia.
Dock löste det sig när jag installerade Intel Mobile Chipset Drivers från leverantörens hemsida(DELL).
Dvs, det går ju inte snabbare att kopiera(men helt ok), men jag kan göra annat samtidigt.
pontus.h
Aktiv medlem
rogerjmorell skrev:
Plockar du dem från uppdateringar och nedladdningar på dells hemsida alltså? Vill minnas att jag installerat allt som fanns där. Min Inspiron 4150 kanske är för gammal...
Mackan2
Aktiv medlem
rogerjmorell skrev:
Jag hade samma problem med att datorn(Inspiron 9300/Windows XP) blev seg.
Det verkar funka på min inspiron 6000 också, jag kan använda datorn, men det går sakta och muspekaren hackar.
Nu förstår man varför läsaren kostar 50kr.
Kommer jag få 20MB/s med lyxläsare och extremeIII??