ANNONS
Annons

PC-användare som sneglar på Macbook

Produkter
(logga in för att koppla)
hursomhelst e ingen dator perfekt, men OS X är ju väldigt stabilt iaf!
Det är klart det är, det är ju UNIX. Sedan Apple insett sina begränsningar och koncentrerat sig på det de är bra på dvs paketera ordinär teknik i snygga skal, funkar det riktigt bra.

Jag befinner mig i samma situation, men har bestämt mig. Nu när Apple har sänkt priset och ökat prestandan på MacBook och benämner de Pro, så blir det bra enklare.

Mack Book Pro 13" kommer jag att köpa, slänga in mer minne och framgent uppgradera till Intels SSD senare. Fw800 externa diskar kommer att hantera min LR katalog.

Har en 64-bit Vista med 8Gb RAM, funkar men inte helt nöjd. Gillar verkligen Macs koncept, snyggt och enkelt, samt att det funkar (hoppas jag i alla fall, det verkar så).

Pc, why not?

Mac, det känns som ryssland. En vara, ett op-system, inga valmöjligheter, onödigt dyrt, tråkigt automatiserat operativsystem.
De flesta som lovprisar mac stirrar sig blinda på pc när de var som värst. Fr o m P4 ,XP och framåt har det varit väldigt bra att använda. Massor av valmöjligheter, billiga datorer, kraftfull prestanda etc.
Att köpa mac är som fonder på banken, trygg men låg avkastning. En pc är ett aktiekapital, kan gå åt skogen men är du insatt blir du förmodligen en vinnare. Pc är redan långt före i prestanda än vad mac är och starkare lär det bli. Windows 7 är redan en succé/ En som kör windows på macbook

Same same but different. De går sönder som vilka datorer som helst. De laggar som vilka datorer som helst. De kräver underhåll som vilka datorer som helst.

Personligen anser jag inte att man får tillräckligt för pengarna och kommer troligen inte köpa en mac igen. I vart fall inte en bärbar.

/Maverick

Bilagor

• Bild 29.jpg
    Bild 29.jpg
    57.4 KB · Visningar: 179
  • Bild 1.jpg
    Bild 1.jpg
    12.7 KB · Visningar: 178
Jag installerade också ett mobilt bredband på min mac idag. Funka det? Nupp, krävdes att jag jackade i nätkabeln och tankade ner en uppdatering...

/Maverick

Ja har kört Windows 7 sen Betan kom i Januari, och sedan den 6 Maj RC versionen. Största skillnaden mot tidigare versioner, XP och Vista t.ex, är i mitt tycke att W7 inte blir alls så långsamt lika fort. Ren gissning är, men vet inte om den är inställd så standad på XP och Vista, men fick för mig att jag skulle defragmentera iaf, inte för att han va seg ellr så, men gick in där iaf. Då stod den som Automatisk defragmentering kl 13.00 varje onsdag, är det så på Vista o XP me? Så är de på Windows 7 standad iaf, kan det ha o göra med att han hålls pigg ett längre tag?

Det tycker jag iaf är väldigt smidigt iaf, man märker inte ens av de att den defragmenterar.

Senast ändrad:
och nån gång har jag fått dubbla alternativ i applemenyn, typ 2 st stäng av knappar, 2 logga ut knappar etc..just de sistnämda har dock enbart drabbat mig.

Så blir det om VoiceOver är påslaget. Du hittar det under Systeminställningar -> Hjälpmedel och sedan på Syn-fliken.

MVH Melker

tja, på denna PC:n har ja ju fått byta hela moderkortet för att hela datorn hakade sig om man använde DVD-spelaren me de så, lite duktig känner man sig :p föhoppningsvis slipper man de på t.ex en Imac, jäkla duktig man lär känna sig om man byter de :p på tal om DVD-spelare lyckades faktiskt en Imac i skolan sno DVD:n för oss, stoppade i en DVD-skiva, sen vägrade den komma ut. Krävdes typ 75 omstarter o 110 knapptryckningar hej i villt innan den poppade ut ^^

Off topic ^^

hursomhelst e ingen dator perfekt, men OS X är ju väldigt stabilt iaf!
Jag har bytt hårddisk på min iMac, det är ingen barnlek. Man får i princip riva hela burken för att komma åt den. Fy satan vad duktig man känner sig efteråt men jag hade hellre varit utan den här duktighetskänslan. Men jag antar att det är priset man får betala för en snygg burk utan skruvar. Har bytt hårddisk på en iPod också, ungefär samma slags happening.

Och ja, min har svalt en DVD också, vilken den spottade ur till slut.

Så blir det om VoiceOver är påslaget. Du hittar det under Systeminställningar -> Hjälpmedel och sedan på Syn-fliken.

MVH Melker

mm, VoiceOver va faktiskt igång när ja upptäckte de, så ja stängde av de, men de dubbla menyalternativen kvarblev. Men som sagt, med en ny inloggning så försvann de

mm, VoiceOver va faktiskt igång när ja upptäckte de, så ja stängde av de, men de dubbla menyalternativen kvarblev. Men som sagt, med en ny inloggning så försvann de

Nä då kan du inte ha stängt av VoiceOver. Det ska vara så. Kanske hade du kommit åt snabbkomanndot för att starta voiceover igen. (Command + Fn + F5)

M

Same same but different. De går sönder som vilka datorer som helst. De laggar som vilka datorer som helst. De kräver underhåll som vilka datorer som helst.

Personligen anser jag inte att man får tillräckligt för pengarna och kommer troligen inte köpa en mac igen. I vart fall inte en bärbar.

Jomen jag håller med, min Pismo visade brutalt dåligt ölsinne när jag välte ett glas Norrlands Guld över tangentbordet. Den bara fräste åt mig och sedan slutade den helt prata med mig. Dåligt ölsinne! Ingen av mina andra bärbara Macar har slutat fungera, jag har bara slutat använda dem. Under den förvirrade perioden kom en del dåliga modeller, vi vill helst glömma 5300 och liknande missfoster.

Fast kompisarnas laptops har livslängd som en genomsnittlig ericsson mobil av bästa sort, dvs max ett år.

För mig blir det Mac hver gang, men jag håller dem borta från ölen *s* Och har jag inte råd med senaste modell köper jag hellre en fem år gammal PowerBook än en sprillans ny Dell/HP/Compaq för samma pengar.

Min och halva klassens datorer klarade av att gå sönder alldeles på egen hand. Tack vare Apples dryga attityd om att deras produkter minsann inte går sönder slutade det hela med att hälften, ungefär, vars datorer gått sönder fick betala reparationen medan andra hälften fick det på garanti eftersom Apple då trots allt blev tvungna att erkänna att det var fel i deras datorer som kraschade hårddiskarna.

Har en tio år, ungefär, gammal Dell som står och tickar på. Inge större fel på dessa bärbara. Dell har en jävligt dålig attityd när det kommer till reparationer så därför skulle jag nog inte välja Dell om jag skulle betala den själv.

/Maverick

Mac lyckas, trots att de nischar sig inte speciellt bra på att leverera trygghet och felfria produkter. I viss mån lyckas de optimera programvaran med sin hårdvara, men det är inte mkt att välja på.
Länge leve valfrihet, det kan pc leverera...

Mac lyckas, trots att de nischar sig inte speciellt bra på att leverera trygghet och felfria produkter. I viss mån lyckas de optimera programvaran med sin hårdvara, men det är inte mkt att välja på.
Länge leve valfrihet, det kan pc leverera...

Utan Apple och Macintosh fanns det väl i stort sett ingen valfrihet när det gäller persondatorer/operativsystem. Om man nu inte räknar alla varianter av Vista som alternativ *s*

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar