Annons

paypal - att bli verfied

Produkter
(logga in för att koppla)

JKE

Aktiv medlem
paypal - att bli verified

Hej!

Sitter här och blir osäker på vad som menas med credit card statement. Ni som redan har paypal antar jag vet att man behöver ett "Expanded Use Number" som man ska hitta på sitt credit card statement. Är det kontoutdraget jag ska titta på?


När man väl är verified, kan man betala direkt från kortet då, eller måste man "adda funds" genom ett bankkonto? Eller är det så att man via kortet kan "adda funds" utan fördröjning?


MVH Jonas
 
Senast ändrad:
Utöver det vanliga VISA nummret 4x4 siffror och expe. date så vill de ha ytterligare tre. Vänd på kortet så ser du dem efter 4x4 kombinationen. Åtmindstånde på mitt Nordea VISA
 
Har visserligen inte använt paypal så där väldigt mycket...Jag öppnade ett konto där och klickade i för expanded use, men det enda det verkar gälla är hur mkt penger man får föra via sitt paypal konto. Överföringar till sin egen bank kostar varje gång. Att betala med kontokort kunde jag göra direkt utan att ha fört in expanded use numret som dök upp på mitt kontoutdrag efter ett tag. För mig fungerade allt bra, har provat att föra över pengar från mitt vanliga bankkonto till paypalkontot också då vissa inte accepterar visa betlaningar via paypal. Andra kräver att man är verifierad, vet inte riktigt om jag har svarat på din fråga...
Men jag tycker iallafall att paypal funkat bra.
 
Nome Nescio skrev:
Utöver det vanliga VISA nummret 4x4 siffror och expe. date så vill de ha ytterligare tre. Vänd på kortet så ser du dem efter 4x4 kombinationen. Åtmindstånde på mitt Nordea VISA

Nja, dem vill ha 4 siffror. De tre "kontrollnummrerna" har jag redan gett dem.
 
ogge skrev:
Har visserligen inte använt paypal så där väldigt mycket...Jag öppnade ett konto där och klickade i för expanded use, men det enda det verkar gälla är hur mkt penger man får föra via sitt paypal konto. Överföringar till sin egen bank kostar varje gång. Att betala med kontokort kunde jag göra direkt utan att ha fört in expanded use numret som dök upp på mitt kontoutdrag efter ett tag. För mig fungerade allt bra, har provat att föra över pengar från mitt vanliga bankkonto till paypalkontot också då vissa inte accepterar visa betlaningar via paypal. Andra kräver att man är verifierad, vet inte riktigt om jag har svarat på din fråga...
Men jag tycker iallafall att paypal funkat bra.

Jo nu vet jag ju att det är på kontoutdraget man får det så småningom. Men det behövs alltså inte då för att betala med kortet? I så fall är väl problemet löst då.

Men jag förstår inte riktigt vad du menar med att "föra över pengar från mitt vanliga bankkonto till paypalkontot också då vissa inte accepterar visa betlaningar via paypal". Betalar du inte via paypal om du för över pengar dit först? Jag måste missa något.

Tack för svaren!
 
En liten varning,

Jag har med jämna mellanrum fått mail (hotmailkontot endast) från påstådda Paypal där man ska verifera sitt kontonummer. Dessa är inget annat än skojare, Paypal skickar ALDRIG ut mail för verifiering av kontonumret!

Det ser vid första anblicken ut att vara äkta då dessa myglare använder sig av Paypals logga samt att texten kan tolkas som att det är Paypal som skrivit den. Även mailadressen ser ut att komma från Paypal, men tittar man riktigt noga stämmer ej detta.

(Har även fått liknande mail från tyska banker).
 
Falkman skrev:
En liten varning,

Jag har med jämna mellanrum fått mail (hotmailkontot endast) från påstådda Paypal där man ska verifera sitt kontonummer. Dessa är inget annat än skojare, Paypal skickar ALDRIG ut mail för verifiering av kontonumret!

Det ser vid första anblicken ut att vara äkta då dessa myglare använder sig av Paypals logga samt att texten kan tolkas som att det är Paypal som skrivit den. Även mailadressen ser ut att komma från Paypal, men tittar man riktigt noga stämmer ej detta.

(Har även fått liknande mail från tyska banker).
Läs mer om detta på paypal's egna websidor:
https://www.paypal.com/cgi-bin/webscr?cmd=p/gen/fraud-prevention-outside

Mvh Roine W
 
Re: paypal - att bli verified

JKE skrev:
Hej!

Sitter här och blir osäker på vad som menas med credit card statement. Ni som redan har paypal antar jag vet att man behöver ett "Expanded Use Number" som man ska hitta på sitt credit card statement. Är det kontoutdraget jag ska titta på?


När man väl är verified, kan man betala direkt från kortet då, eller måste man "adda funds" genom ett bankkonto? Eller är det så att man via kortet kan "adda funds" utan fördröjning?


MVH Jonas

Du behöver inte föra över pengar innan du betalar. Använder Föreningssparbanken, minuten-kort med visa.

Det bästa är att aldrig gå till Paypals sidor via länkar. Skriv in paypal.com varje gång.
 
Tack för alla svar!

Tyvärr blev kameran jag bjöd på för dyr för min plånbok...

Men jag deppar inte, har hittat ett nytt objekt!

Dock ställs jag nu inför nya frågor...

Försäljaren föredrar Postal Order som betalningsmetod. Hur fungerar det? Är det postorder?

Mycket tacksam för svar!

//Jonas
 
Checking account

Hej!
Jag aktiverar denna tråd.. Kollar på ett objektiv på ebay i USA. Säljaren vill ha betalt via Paypal, men inte från kreditkort utan vad han skriver som "Checking account". Innebär det mitt bankkonto? Någon som vet hur det funkar och vad jag ska göra?
mvh

Johan
 
Nej dit bankkonto ÄR ju ditt visa så han menar nog det kontot du har på Paypal. Man kan ju föra över pengar dit från visa-kortet.

Är lite osäker på om han menar det, men en del verkar vilja ha betalt så iaf. Det har med avgifter att göra.

Men som sagt, nån annan som vet säkert?
 
Man behöver ha ett utökat paypalkonto för att kunna ta emot pengar från kontokort. Många har inte det, utan kan endast ta emot betalning från personer som redan har pengar på sitt paypalkonto.
 
Okey, så då behöver jag bara fylla på mitt paypalkonto med pengar från Mastercardet och så sedan betala honom med det?
Tar det lång till från det att man för över pengar till paypalkontot med kreditkort tills pengarna finns tillgängligt att använda på kontot?

tack för era svar!

Johan
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.