ANNONS
Annons

Pay or Pray

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag fick en mail från en fransman för några år sedan som undrade om jag var DEN berömde rallyföraren Kenneth Eriksson. I mitt svar erbjöd jag honom att köpa min Toyota Starlet -87 för 20000 Franc. Han nappade inte...

Håller helt med Roger

Att ta betalt för innehåll på hemsidor är att förstöra internet. Tror det är farligt om man vill behålla statusen som ledande bildcommunity. Varför ändra på ett vinnande koncept? Jag tror inte det kommer hålla i längden. Så trogna är inte medlemmarna. Åtminstone jag skulle fått en allrgisk chock om jag märkte att jag inte fick läsa articklar innan jag betalt.

Jag tror att Roger Singleton va en kändis av stort format. Kanske kungen, eller Elvis.
Eller tom självaste Bosse Ringholm.

josef_k skrev:
Att ta betalt för innehåll på hemsidor är att förstöra internet.
Så du själv skulle vilja driva en community med hjälp av dina egna pengar? Samtidigt växer antalet medlemmar, ny hårdvara krävs och bandbredden växer, så också kostnaden.
Cyberpunk argumenten á la "information wants to be free" fungerar inte riktigt hela vägen i en marknadsekonomi. Du måste ju redan idag betala en del pengar för att komma åt innehållet - Internetabonnemang, dator för att titta på sidorna, skärm m.m. Då tycker jag isf att det är taskigt av hårdvarutillverkarna att ta betalt för att jag skall kunna använda nätet ;-)

Tror det är farligt om man vill behålla statusen som ledande bildcommunity. Varför ändra på ett vinnande koncept? Jag tror inte det kommer hålla i längden. Så trogna är inte medlemmarna.
Några lämnar, nya tillkommer - That's life. Jag kommer stanna, men jag är inte "alla" medlemmar. Jag tror att fotosidan kommer att vara ett lika "vinnande koncept" i fortsättningen. Att vara vinnande behöver ju inte endast innebära många medlemmar. Däremot så har den här tråden snarare bevisat den mänskliga egenskapen "motstånd till förändringar" eller "det var bättre förr".

Åtminstone jag skulle fått en allrgisk chock om jag märkte att jag inte fick läsa articklar innan jag betalt.
Du är inte "alla" medlemmar :)

Jag kan skicka lite antihistamin till dig på posten, men då får du betala portot, allting är inte gratis här i världen.

stoltz skrev:
Jag kan skicka lite antihistamin till dig på posten, men då får du betala portot, allting är inte gratis här i världen.

Jag tycker den ena olagligheten efter den andra dyker upp i den här tråden. Först medlemmar som köper fästmän för billiga pengar, och nu oaktoriserad apoteksrörelse...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar